ثبت مرگ ۲۴۷ تن در تصادفات رانندگی نوروز ۱۴۰۱ تاکنون /به عزا نشستن دو خانواده ی ایلامی در نخستین روزهای سال

عید نوروز که می رسد، در کنار تمام شادی ها و شادکامی ها ، فصل خون نیز در جاده ها رقم می خورد. 

 

✍️مریم چراغیان _ پایگاه خبری ایلامیان

 

عید نوروز که می رسد، در کنار تمام شادی ها و شادکامی ها ، فصل خون نیز در جاده ها رقم می خورد.

 

خیلی از افرادی که در تصادفات اخیر نوروزی جان خود را از دست داده اند ، وقتی خبرهای مربوط به تصادفات را می خواندند یا تصاویرش را می دیدند، هرگز گمان نمی کردند که روزی خودشان در سانحه رانندگی وحشتناکی کشته شوند و تبدیل به یکی از اعداد در آمار تصادفات شوند.

 

متاسفانه در روزهای اخیر، دو خانواده ی ایلامی ، قربانیان حوادث رانندگی در جاده ها شدند و علاوه بر مرگ تلخ و ناکامی خود، خانواده های زیادی را در روزهایی که باید به بهترین صورت ممکن می‌گذشت ، عزادار کرده اند.

 

علیرغم سال گذشته که کاهش صددرصدی تصادفات را در استان شاهد بودیم، امسال در رقابتی تنگاتنگ با مرگ، این آمار افزایش قابل توجهی داشته است.

 

جاده های غیراستاندارد ، بی کیفیت بودن خودروها و خطاهای انسانی، سه عاملی هستند که هرکدام به اندازه ای می توانند کام یک سفر را برای چندین خانواده تلخ کنند.

 

مهمترین عامل تأثیرگذار در ایجاد حوادث رانندگی و جاده ای که در تحقیقات مختلف به آن پرداخته شده، عامل انسانی است که درصد بالایی از تصادفات به این عامل بازمی گردد.

 

می توان عامل انسانی را عامل جدی تری نسبت به عوامل دیگر دانست،چرا که انسان از قوه ی تفکر برخوردار بوده و با تصمیم گیری درست و حتی با استراحت کافی و یا سرعت مطمئن، می تواند از بروز حوادث تلخ جلوگیری کند.

 

اما باز هم نمی شود از وجود جاده های غیر استاندارد و بی کیفیت بودن خودروها در بروز حوادث چشم پوشی کرد.

 

در بیشتر موارد از تصادفات جاده ای، این سرنشینان خودرو ها هستند که جانشان و یا برای همیشه سلامت جسمانی خود را از دست می دهند که بایستی با فرهنگ سازی و یا اطلاع رسانی برای سرنشینان و رانندگان، زمینه کاهش حوادث جاده ای را کاهش داد.

 

در میان عوامل انسانی می‏توان به نادیده‏ گرفتن مقررات و خطاهای رانندگی، نگرش های ترافیکی نادرست، خستگی و خواب آلودگی، مصرف مواد مخدر و الکل، رانندگی در ساعات سیاه (آخر شبها، اوایل صبح، بعد از ناهار) اشاره کرد.

 

هم استانی های عزیز، با توجه به لغو کامل محدودیت های سفر در تعطیلات نوروز و داشتن تنها شرط سفر یعنی گواهی تأیید تزریق واکسن، با حجم قابل توجهی از سفرها در مقایسه با ۲ سال گذشته مواجه شده ایم.

 

تنها رعایت قوانین و مقررات رانندگی، حرکت با سرعت مطمئنه وتوجه به نکات ایمنی می تواند از افزایش تصادفات و آمار قربانیان و مصدومان ناشی از آن جلوگیری کند.

 

در صورت اقدام به سفر، حتما رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه ها و هشدارها را مد نظر قرار دهید تا ایام تعطیلات نوروزی با سفرهایی ایمن و اوقاتی خوش در کنار خانواده و با خاطراتی شیرین به پایان برسد.

 

دوست داریم بعد از تعطیلات عید نیز با سلامتی کامل در کنار هم باشیم، بی آن که عزیزی از بین ما رفته باشد🙏🌱

 

https://www.instagram.com/p/CbcAOEBNUEA/?igshid=YmMyMTA2M2Y=