۷.۵ درصد جمعیت ایلام به دیابت مبتلا هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۷.۵ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال این استان به بیماری دیابت مبتلا هستند که این رقم در کشور ۱۱ درصد است. دکتر جمیل صادقی فر با بیان اینکه ۲۵ درصد بیماران دیابتی از بیماری خود اطلاع ندارند، اظهار داشت: در کشور بیش از ۵.۵ میلیون نفر از […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۷.۵ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال این استان به بیماری دیابت مبتلا هستند که این رقم در کشور ۱۱ درصد است.

دکتر جمیل صادقی فر با بیان اینکه ۲۵ درصد بیماران دیابتی از بیماری خود اطلاع ندارند، اظهار داشت: در کشور بیش از ۵.۵ میلیون نفر از افراد بالای ۲۵ سال مبتلا به دیابت هستند.

وی افزود: طی سالیان اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است و بیش از ۴۶۳ میلیون نفر از افراد ۲۰ تا ۷۹ ساله در جهان مبتلا به دیابت هستند.

صادقی فر با بیان اینکه بیش از یک میلیون کودک و نوجوان مبتلا به دیابت نوع یک هستند، گفت: پیش بینی می شود تا سال ۲۰۴۵ تعداد این بیماران بالغ بر ۷۰۰ میلیون نفر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادام داد: سالانه بیش از ۴.۵ میلیون نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست می دهند.

صادقی فر یادآور شد: بیماری دیابت ۲ نوع است که نوع اول معمولا قبل از ۳۰ سالگی ظاهر می‌شود و علت آن فقدان یا کمبود انسولین است.