کسب مقام اول در زمینه صادرات کالا توسط مرز مهران

مدیرکل گمرک ایلام گفت: مرز بین المللی مهران از نظر صادرات در سال گذشته مقام اول را در بین ۱۲ مبادی خروجی به کشور عراق کسب کرد. روح اله غلامی اظهار داشت: سال گذشته یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار انواع کالا از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشور‌ها صادر شده […]

مدیرکل گمرک ایلام گفت: مرز بین المللی مهران از نظر صادرات در سال گذشته مقام اول را در بین ۱۲ مبادی خروجی به کشور عراق کسب کرد.

روح اله غلامی اظهار داشت: سال گذشته یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار انواع کالا از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشور‌ها صادر شده است که مرز مهران در این زمینه بیشترین میزان صادرات در بین ۱۲ مبادی خروجی به کشور عراق را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین در پنج سال اخیر بیشترین وزن صادراتی کالا‌ها متعلق به مرز بین المللی مهران بوده است.

مدیرکل گمرک ایلام گفت: این در حالی است که میزان درآمد حاصله از طریق صادرات در این مرز بین المللی شش برابر درآمد‌های ۱۶ سال منتهی به سال ۱۳۹۷ بوده که این رقم قابل توجهی است.

غلامی بیان کرد: سال گذشته میزان صادرات کالا با وزن ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق انجام شده است.

مدیرکل گمرک ایلام افزود: این میزان صادرات نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزشی ۱۱۶ درصد و از نظر وزن ۱۲۱ درصد رشد داشته است.

وی عمده کالا‌های صادراتی را شامل سنگ، کاشی، سرامیک، آهن آلات، محصولات فلزی، تره بار، محصولات پتروشیمی، سنگ آهن، کلینکر سیمان، محصولات پلاستیکی، شیشه و محصولات آن، خودرو و قطعات آن برشمرد.

غلامی افزود: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.