اجرای دقیق آیین نامه ۲۸۰۰ باعث کاهش حوادث جانی و مالی می شود

  اسماعیل نجارامروز صبح از مسیر زمینی حمیل و از طریق کرمانشاه به استان ایلام سفر کرده است. به گزارش ایلامیان در بدو ورود مورد استقبال معاون استاندار ، مدیرکل مدیریت بحران و فرماندار شهرستان چرداول قرار گرفت.   اسماعیل نجار در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: در […]

 

اسماعیل نجارامروز صبح از مسیر زمینی حمیل و از طریق کرمانشاه به استان ایلام سفر کرده است.

به گزارش ایلامیان در بدو ورود مورد استقبال معاون استاندار ، مدیرکل مدیریت بحران و فرماندار شهرستان چرداول قرار گرفت.

 

اسماعیل نجار در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: در مجموع ۶ درصد از اعتبارات مدیریت بحران ۳ درصد برای پیشگیری و سه درصد نیز برای مقابله در نظر گرفته می شود.

 

وی گفت؛در سال ۹۸ ، ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در جریان سیلاب های رخ دادکشور و ۱۲۰ هزار میلیارد ریال نیز برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه هزینه شده است.

نجار معاون وزیر کشور با اشاره به تدوین و اجرای آیین نامه ۲۸۰۰ برای مقابله با حوادث و بحران ها تاکید کرد: اجرای دقیق این آیین نامه باعث کاهش حوادث جانی و مالی در زمان وقوع حوادث می شود

 

نماینده ولی فقیه در استان در این دیدار گفت؛ در برخی مناطق استان مشاهده می شود که حریم رودخانه ها به علت ساخت و سازهای غیرمجاز عمرانی یا مسکونی کوچک و آسیب پذیر شده است به گونه ای که با کوچکترین تندآب و سیلاب می تواند خسارت های عدیده ای را ایجاد کند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: بروز سیلاب و ایجاد خسارت به تاسیسات و ابنیه ها حاصل ضعف دانش مدیریتی است که پیش از ایجاد ساخت و سازها مکان یابی درست را انجام نداده اند.

 

وی همچنین از ساخت و سازهای غیراصولی مسکونی شهری انتقاد و اضافه کرد: ساختمان سازی های غیراستاندارد در زمان بروز حوادثی چون زلزله می تواند حادثه خیز و بحران ساز باشد.

 

امام جمعه ایلام خواستار ایجاد اماکنی در داخل شهرها برای تجمع مردم در زمان بروز حوادثی چون زلزله یا سیلاب شد و گفت: در این گونه مواقع تجمیع مردم در یک مکان نزدیک یا داخل شهر خدمات رسانی به آنها تسهیل می یابد و همچین اینگونه اماکن برای برگزاری مراسمات خاص چون رژه، راهپیمایی و انواع تجمع ها کاربرد دارد