آمادگی وزارت بهداشت برای خدمات رسانی به زائران در ایام اربعین

سعید کریمی در بازدید از زیر ساخت‌های مرز بین المللی مهران و مراکز درمانی آمادگی وزارت بهداشت برای خدمات رسانی به زائران در ایام اربعیناین شهرستان بیان کرد: با توجه به پیک هفتم کرونا در کشور و افزایش تعداد بیماران، وزارت بهداشت برای کنترل این بیماری در ایام اربعین حسینی تمهیدات لازم را اندیشیده است. […]

سعید کریمی در بازدید از زیر ساخت‌های مرز بین المللی مهران و مراکز درمانی آمادگی وزارت بهداشت برای خدمات رسانی به زائران در ایام اربعیناین شهرستان بیان کرد: با توجه به پیک هفتم کرونا در کشور و افزایش تعداد بیماران، وزارت بهداشت برای کنترل این بیماری در ایام اربعین حسینی تمهیدات لازم را اندیشیده است.

وی با بیان اینکه در مرز بین المللی مهران شرایط خوبی از نظر زیر ساخت‌های بهداشتی فراهم شده و تست‌های رپید نیز در حال انجام است افزود: از امکانات وزارت خانه برای تجهیز بیشتر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایلام و مهران در ایام اربعین استفاده خواهیم کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کشور در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن صد در صد افزایش یافته و شاهد افزایش ۷۰ درصدی بستری بیماران هستیم.

افزایش سرانه تخت‌های بیمارستانی ایلام با افتتاح بیمارستان رازی

کریمی در خصوص راه اندازی بیمارستان رازی ایلام نیز گفت: با تکمیل زیر ساخت‌های این بیمارستان و راه دسترسی آن وزارت بهداشت آمادگی کامل برای افتتاح این طرح بزرگ درمانی را دارد.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام از نظر سرانه تخت از میانگین کشوری پایین‌تر است اضافه کرد: با افتتاح بیمارستان رازی ایلام ۳۰۰ تخت به تخت‌های استان اضافه می‌شود که از میانگین کشوری بالاتر خواهد رفت.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص تامین نیروی متخصص بیمارستان رازی ایلام نیز مطرح کرد: با توجه به اینکه شعار وزارت بهداشت عدالت و تعالی نظام سلامت است در تلاش هستیم تا در توزیع نیروی متخصص و اختصاص امکانات نگاه ویژه‌ای به استان ایلام داشته باشیم.