✔️استاندار در برزخ؛ ایلام زمین بازی وزارت کشور/نحسی سیزده ایلام را گرفت؟

منبع: ویرا: از معدود استان‌هایی که پس از انتصاب وزیر کشور سرنوشت استاندار آن با حواشی‌های برنامه‌ریزی ‌شده گره خورده و به یک زمین بازی تبدیل شده ، ایلام است. 🔹از همان روزهای آغازین فعالیت دولت سیزدهم طبق عادت‌های رایج و مرسوم گزینه‌هایی برای استان ایلام در فضای رسانه‌ای و فجازی مطرح شدند که تا […]

منبع: ویرا: از معدود استان‌هایی که پس از انتصاب وزیر کشور سرنوشت استاندار آن با حواشی‌های برنامه‌ریزی ‌شده گره خورده و به یک زمین بازی تبدیل شده ، ایلام است.
🔹از همان روزهای آغازین فعالیت دولت سیزدهم طبق عادت‌های رایج و مرسوم گزینه‌هایی برای استان ایلام در فضای رسانه‌ای و فجازی مطرح شدند که تا این لحظه هیچ کدام نتوانسته‌اند هم‌زمان نظر وزارت کشور و استان را تامین کنند.
🔹هرچند به نظر می‌رسد وزارت کشور بیشتر به دنبال تحمیل گزینه‌های پایین جدول به ایلام بوده است؛ همان‌هایی که یک برگ عضویت در ستاد آقای رئیسی بالاترین سطح از رزومه و عملکرد آنهاست، اما تا امروز چهارشنبه نوزدهم آبان‌ماه با مقاومت نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس و رسانه‌ها این تئوری به نتیجه نرسیده است.
🔹بازی‌گردانی وزارت کشور و نقش اولی این نمایش مضحک که بر عهده نهاد ریاست جمهوری است گزینه‌های بومی قابل قبول‌تر از گزینه‌های غیر بومی را در برزخ انتصاب و انتخاب قرار داده است و کیست که نداند دولت علاقه‌ای به انتصاب گزینه بومی ندارد.
🔹نماینده محترم ولی فقیه‌ و هر سه نماینده تلاشگر ایلام تاکنون به وزارت کشور فرصت و امکان انتصاب گزینه‌ی غیر شاخص و تحمیلی را نداده‌اند و معلوم نیست این مقاومت تا کی ادامه داشته باشد اما چنانچه وزارت کشور از حربه‌ی اختلافات استان بیش از این بهره‌برداری نماید ممکن است گزینه‌ی ته‌جدولی ضعیفی را راهی سرزمین آلامتو نماید که آن وقت دیگر فرصت جبران باقی نیست.
🔹محمد نوذری؛ استاندار ایلام نیز طبق دیدارهای دیرهنگام اما رمز‌آلود با وزیر کشور و رایزنی‌ در وزارت‌خانه‌های مختلف و دیپلماسی چلیچه‌ای فرضیه ماندن در ایلام را به واسطه‌ی هم‌شهری بودن با صولت مرتضوی؛معاون رئیس‌جمهور حداقل تا پایان سال تقویت نموده است، استانداری که چند بار عزم سفر نموده و او نیز به شدت در یک برزخ ماندن یا رفتن قرار دارد و به این پروسه‌ی ناگوار معاونین استاندار و مدیران کل بلاتکلیف را اضافه نمایید تا به وخامت حال ایلام رها شده پی ببرید.
🔹اکنون نیز سه گزینه فریدون همتی ، سردار تیلا و فتوحی به وزارت کشور فراخوانده شده‌اند اما بعید به نظر می‌رسد گزینه‌ی بومی از این سبد انتخاب خارج شود.
🔹وزارت کشور درصدد انتخاب فتوحی به عنوان استاندار ایلام بوده است که با مخالفت استان مواجه شده است و نظرات متناقض در وزارت کشور نمایندگان مجلس را نیز از گرفتن تصمیم درست دور نموده است به نحوی که ۱۰۰ نماینده مجلس دیروز در دیدار با سردار وحیدی وزیر کشور او را تهدید به استضاخ نموده‌اند.
🔹انتصاب فرسایشی استاندار و اختلافات داخلی در ایلام که تبدیل به حربه‌ای از سوی وزارت کشور برای تحمیل گزینه‌ی مورد نظر خود به استان شده‌ است افکار عمومی را با این سردرگمی مواجه نموده که آیا نحسی عدد ۱۳ دولت سیزدهم را در ایلام فراگرفت که ایلام هم‌چون زمین بازی گلفی طراحی شده که به دلیل اختلاف نظرها و سلیقه‌ها هیچ توپی در “هول” آن قرار نمی‌گیرد .
🔹حال باید منتظر ماند و دید پس از سیلی به صورت استاندار آذربایجان شرقی در روز معارفه چه کسی این ریسک را می‌پذیرد در شرایط فعلی استان صورت خود را با سیلی مردم ایلام سرخ نگه‌دارد!