۳۶۶ هزار ایلامی تحت پوشش بیمه‌ سلامت

به گزارش خبرنگار ایلامیان،نورالدین رحیمی با بیان اینکه اظهار داشت: ۳۶۶ هزار نفر از جمعیت کل استان تحت پوشش بیمه‌ سلامت قرار دارند که از این تعداد ۲۲۰ هزار نفر شامل بیمه شدگان روستایی، عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است. وی افزود: بیشتر خدمات بیمه سلامت برای سه دهک پایین و مددجویان […]

به گزارش خبرنگار ایلامیان،نورالدین رحیمی با بیان اینکه اظهار داشت: ۳۶۶ هزار نفر از جمعیت کل استان تحت پوشش بیمه‌ سلامت قرار دارند که از این تعداد ۲۲۰ هزار نفر شامل بیمه شدگان روستایی، عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است.

وی افزود: بیشتر خدمات بیمه سلامت برای سه دهک پایین و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد جامعه است که خدمات درمانی این سه دهک رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام اضافه کرد: هزینه بیمه افراد بیمار مجهول الهویه دارای تایید محاکم قضایی، حاشیه نشینان شهر‌ها (سه دهک پایین)، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد بیمه شده‌ها رایگان هستند، یادآور شد: ۲۳۰ میلیارد تومان سالانه حق بیمه به مراکز درمانی پرداخت می‌شود و با توجه به دولت الکترونیک، پرداختی‌ها به روز و همراه با شفافیت مالی است.

مدیرکل بیمه سلامت در مورد هزینه درمان روستاییان نیز عنوان کرد: ۹۵ درصدهزینه‌ها را بیمه سلامت و پنج درصد باقیمانده هم توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌شود.

رحیمی درباره خدمات بیمه‌ای برای جامعه هدف بهزیستی اعلام کرد: در گذشته حق بیمه معلولان و بیماران جامعه هدف بهزیستی ۵۹ درصد بود، ولی اکنون این میزان به ۷۰ درصد تعرفه رسیده است.

رحیمی از ایجاد صندوق بیماران خاص نیز خبر داد و یادآور شد: ۴۳ نوع بیماری در این صندوق گنجانده شده است و دارو‌ها برای بیماران خاص رایگان یا با پنج درصد عرضه می‌شود.

وی از حمایت بیمه‌ای زوجین نابارور و مادران دارای کودک زیر پنج سال خبر داد و ادامه داد: تاکنون ۱۱۸ پرونده زوجین نابارور تشکیل شده و ۳۲۱ میلیون تومان برای این بخش هزینه شده است و ۷۵ درصد هزینه درمانی بخش خصوصی برای زوجین نابارور پرداخت می‌شود.