یادداشت ایلامیان
همراهان ارجمند ایلامیان سلام صبحتون به نیکی سعی داریم زین پس و به فراخور اتفاقات مهم روز، در یادداشتی خودمانی، وقایع مهم روز گذشته ی استان و یا کشور رو مرور کنیم. و اما مهم ترین خبری که دیروز بیشترین واکنش مردمی رو به دنبال داشت، اطلاعیه ستاد کرونای استان بود، مبنی بر حضوری شدن […]
همراهان ارجمند ایلامیان
سلام
صبحتون به نیکی
سعی داریم زین پس و به فراخور اتفاقات مهم روز، در یادداشتی خودمانی، وقایع مهم روز گذشته ی استان و یا کشور رو مرور کنیم.
و اما مهم ترین خبری که دیروز بیشترین واکنش مردمی رو به دنبال داشت، اطلاعیه ستاد کرونای استان بود، مبنی بر حضوری شدن مدارس استان!
خواسته ی دیروز دانشگاه علوم پزشکی استان در ستاد کرونا، تداوم فعالیت مجازی مدارس به مدت یک هفته بود، اما گویا مسئولان آموزش و پرورش استان، با استدلال بر اُفت تحصیلی دانش آموزان، بر حضوری شدن مدارس اصرار داشته اند.
روز گذشته، در همین کانال نظرسنجی از والدین انجام شد که تا این لحظه، ۷۶ درصد، با این تصمیم ستاد کرونا مخالف بودند.
علاوه بر این، پیام های متعددی نیز از طرف والدین و دانش آموزان در مخالفت با این تصمیم، دریافت شد، که از اتخاذ این تصمیم ابراز نگرانی کرده بودند.
نکته ای که در جلسه ی دیروز به آن هیچ توجهی نشده بود، رنگبندی اعلامی شهرستان های استان بود که نیمی از آنها در وضعیت قرمز قرار دارند و طبق مصوبه ی ستاد کرونا، تر و خشک به دلیل این تصمیم گیری، باید با هم بسوزند.
از هشدار دانشگاه علوم پزشکی در خصوص سویه جدید و واگیری آن در بین کودکان و بصورت گسترده در مدارس و بی توجهی مسئولان ستاد کرونا به خواسته ی علمی و تحقیقی آنها که بگذریم، مدت زمان اندک باقی مانده تا تعطیلات سال نو و حضور نهایتا ۵ یا ۶ روزه ی دانش آموزان در کلاس درس، این سوال را در ذهن ایجاد میکند که در این مدت کوتاه، این تصمیم غیرعلمی و غیر کارشناسانه قرار است چه انقلابی در یادگیری دانش آموزان ایجاد کند؟
وقتی هنوز آمار ها از بالا بودن تعداد مبتلایان و بستری ها آنهم در بین دانش آموزان خبر میدهد، اتخاذ این تصمیم به زعم بیشتر کارشناسان بهداشتی، اشتباه بزرگی است.
امیدواریم، این رویه، خطر و تهدیدی برای هیچ دانشآموزی ایجاد نکرده و کنترل مرگ و میر و شیوع کرونا و کاهش بستری ها که مدیون تعطیلی مدارس بود، در روزهای پایانی سال، به فاجعه نیانجامد.
@ilamiyaan
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰