کلنگ زنی طرح راه آهن ایلام

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این طرح در ۴ بخش و طول طرح حدود ۷۵ کیلومتر اجرا می‌شود. همزمان با چهارمین روز از هفته دولت و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ،استاندار ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی کلنگ راه آهن ایلام  و اتصال به شبکه ریلی کشور در کنار […]

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این طرح در ۴ بخش و طول طرح حدود ۷۵ کیلومتر اجرا می‌شود.

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ،استاندار ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی کلنگ راه آهن ایلام  و اتصال به شبکه ریلی کشور در کنار تونل پیامبر اعظم (ص) در شهرستان چوار به زمین زده شد.

خیرالله خادمی در این آیین  گفت :در حال حاضر کار ساخت ۱۷ کیلومتر از سمت ایلام و ۱۷ کیلومتر از سمت اسلام آباد در استان کرمانشاه آغاز شده است .

وی با اشاره به استقرار استان ایلام در زاگرس و کوهستانی بودن منطقه افزود: با وجود دشواری هایی که برای احداث راه آهن داریم اما در صورتیکه اعتبارات طرح به موقع تزریق شود راه آهن ایلام طی ۴ سال به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه راه آهن را مطالبه به حق مردم استان ایلام دانست و یادآور شد: باید زیرساخت هر پروژه‌ای آماده باشد تا بشود یک فرایند را شروع کرد.

استاندار ایلام هم در خصوص گفت :با توجه به ظرفیت‌های مرز مهران برای صادرات کالا و برگزاری همایش بزرگ اربعین اجرای طرح راه آهن ایلام ضروری است.

بهرام نیا افزود : هر چند که سال ۹۱ اولین بار کلنگ احداث این طرح زده شد، اما امیدواریم طی مدت زمان اعلام شده از سوی راه و شهر سازی، طرح راه آهن ایلام به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام هم در این آیین گفت:با تلاش‌های انجام شده، از محل اعتبارات ملی ۱۷ کیلومتر پروژه راه آهن ایلام از سمت اسلام اباد به ایوان شروع شد که ایستگاه اصلی در چوار بوده که کلا ۷۵ کیلومتر خواهد بود.

عبدالله بهادری افزود: این پروژه ۷۵ کیلومتری در قالب ۴ قطعه خواهد بود که امروز قطعه یک آن که ۱۷ کیلومتر است کلنگ زنی می‌شود که از چوار تا ایوان خواهد بود.

به گفته وی، برآورد اولیه این پروژه برای ۱۷ کیلومتر بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است که حدود ۶۷ هزار متر مکعب در این قطعه بتن ریزی صورت می‌گیرد.