کشتارگاه صنعتی ایوان نیازمند حمایت مالی

کشتارگاه صنعتی ایوان از جمله طرح‌های نیمه کاره است که کلنگ اجرایی آن در سال ۹۶ به زمین زده شد که این طرح هم اکنون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند حمایت مالی است.

به گزارش خبرنگار ایلامیان، مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام ایوان گفت: کشتارگاه دام ایوان با ۲ خط گاوی و گوسفندی با ظرفیت بیش از دو هزار تن در سال، در زمینی به مساحت ۶هزار و ۸۰۰ متر با زیربنای هزار و ۱۱۸ متر مربع سال ۹۶ کلنگ‌زنی شد.

علی‌اشرف اسماعیلی افزود: تاکنون ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت این مکان تولیدی هزینه شده که از این میزان ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات جذب شده است.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام ایوان با بیان اینکه برای بهره‌برداری این کشتارگاه یک و نیم میلیارد دیگر نیاز است عنوان کرد: با افتتاح این مکان زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۹ نفر و غیرمستقیم ۱۳۰ نفر ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: این مکان سالن‌های قرنطینه، انتظار، کشتار، اتاق‌های کنترل، ناظر شرعی، بسته‌بندی و مسئول شیفت، پیش‌سردکن، سردخانه، آزمایشگاه و تصفیه‌خانه است.

اسماعیلی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی کشتارگاه در هر ساعت ۶۰ راس دام سبک و۲۰ راس دام سنگین ذبح شود که در صورت نیاز این تعداد ذبح قابل افزایش است.