کاهش ۱۰ مگاواتی مصرف برق در ایلام

استاندار ایلام به دستگاه های پر مصرف هشدار داد:در صورت عدم رعایت الگوی مصرف ، برق آنان قطع خواهد شد. حسن بهرام نیا با اشاره به کاهش ۱۰ مگاواتی مصرف برق در ایلام گفت: با اجرای طرح مصوب دولت مبنی بر تقلیل ساعات کار در ادارات ، در استان ایلام ۱۰ مگاوات مصرف برق کاهش […]

استاندار ایلام به دستگاه های پر مصرف هشدار داد:در صورت عدم رعایت الگوی مصرف ، برق آنان قطع خواهد شد.

حسن بهرام نیا با اشاره به کاهش ۱۰ مگاواتی مصرف برق در ایلام گفت: با اجرای طرح مصوب دولت مبنی بر تقلیل ساعات کار در ادارات ، در استان ایلام ۱۰ مگاوات مصرف برق کاهش میابد.

وی با تأکید بر سیاست‌های دولت در بحث مدیریت مصرف انرژی به جای قطعی برق خواستار صرفه جویی در مصرف برق ابتدا از طرف دستگاه‌های اجرایی شد و هشدار داد: برق دستگاه‌های پر مصرف قطع خواهد شد.

وی افزود:صرفه جویی در مصرف برق و همچنین آب باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و این یک وظیفه خطیر برای رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده شود.

استاندار ایلام در ادامه بر تأمین برق بخش بهداشت و درمان و همچنین آب تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی که از ژنراتور‌ها در زمان پیک مصرف برق استفاده کنند، سوخت رایگان دریافت می‌کنند و همچنین کشاورزانی که در زمان پیک مصرف برق مصرف نکنند، در سایر ساعات می‌تواند از برق رایگان برخوردار شوند.

بهرام نیا در ادامه بر لزوم اصلاح شبکه توزیع آب در استان تاکید کرد و گفت: امروز مصرف آب با هدررفت بالایی رو به روست و در این زمینه اصلاح شبکه توزیع آب در شهر‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بر مدیریت زمان اورهال صنایع بزرگ استان در زمان پیک مصرف برق تاکید کرد و ادامه داد: این مهم علاوه بر اینکه باعث صرفه‌جویی می‌شود، میزان ذخیره برق برای مصرف خانگی و مراکز حیاتی افزایش می‌دهد.

استاندار ایلام در پایان از مردم و ادارات، اصناف و … خواست مصرف برق و آب را مدیریت کنند تا شاهد قطعی برق نباشیم.