کاهش خاموشی منوط به رعایت الگوی مصرف

با توجه به افزایش دمای هوا در این روزها در استان ایلام خاموش کردن لوازم برقی غیر ضروری به پایداری شبکه برق و کاهش خاموشی کمک می‌کند. محمد رشنو از کارشناسان برق استان با اشاره به وضعیت نرمال برق مصرفی گفت: تداوم این روند نیز مستلزم  همکاری مردم در مدیریت انرژی به ویژه در ساعات […]

با توجه به افزایش دمای هوا در این روزها در استان ایلام خاموش کردن لوازم برقی غیر ضروری به پایداری شبکه برق و کاهش خاموشی کمک می‌کند.

محمد رشنو از کارشناسان برق استان با اشاره به وضعیت نرمال برق مصرفی گفت: تداوم این روند نیز مستلزم  همکاری مردم در مدیریت انرژی به ویژه در ساعات پیک مصرف است .

وی افزود:ساعت پیک مصرف از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸عصر است که لازم است شهروندان در این ساعات از وسایل پر مصرف و غیر ضروری استفاده نکنند.

رشنو در خصوص مصرف بالای کولر های گازی هم گفت: مصرف برق کولرهای گازی ۴ برابر بیشتر از کولرهای آبی است و در صورت استفاده از کولر گازی دمای آسایش روی عدد ۲۵ درجه تنظیم شود.

با اجرای طرح مصوب دولت مبنی بر تقلیل ساعات کار در ادارات ، که از ساعت ۷صبح تا ۱۳ و سی دقیقه می باشد پیش بینی شده که شاهد  کاهش مصرف برق باشیم.