کارگران ایلامی نیازمند حمایتند، نه تبریک! 

۱۱ اردیبهشت مصادف با روز جهانی کارگر، بر تمامی تلاشگران عرصه کار و تولید مبارک باد.

 

✍️مریم چراغیان _ پایگاه خبری ایلامیان

 

۱۱ اردیبهشت مصادف با روز جهانی کارگر، بر تمامی تلاشگران عرصه کار و تولید مبارک باد.

 

از صبح که روابط عمومی شهرداری ایلام، اطلاعیه ای مبنی بر برگزاری جشن برای کارگران این مجموعه ارسال کرد، تصمیم گرفتم مطلبی بنویسم و به دیالوگ معروف خاله قزی سریال های عطاران، اشاره کنم و از زبان کارگران به شورای شهر و شهرداری بگویم : تو جیب ما رو نزن، تجلیل و جشن پیشکشت!

 

آنقدر درگیری و مشغله داشتم که به کل یادم رفت و چند دقیقه پیش که با صدای مهیب رعد و برق از خواب پریدم، ناگهان یاد جشن امشب شهرداری افتادم!

 

یک مثل قدیمی هست که میگوید شانس فقیر یا واس یا واران(یا باد است یا باران)!

 

بیش از دو سال است که بیشترین مواجهه و مبارزه با کرونا بر دوش کارگران زحمتکش شهرداری بوده و حالا که طقی به طوقی خورده و قرار شده برایشان جشنی بگیرند، ایلام را آب برد…

 

دیشب پیامی در کانال گذاشتیم و از قانونی گفتیم که به یاد نمی آورم هیچگاه در شهرداری ایلام اجرا شده باشد و آنهم چیزی نبود جز تعطیلی رسمی روز کارگر برای کارگران!

 

چیزی نگذشت که سیلی از پیام کارگران شهرداری به ما ارسال شد مبنی بر اینکه این قانون برای ما اجرا نمی شود و قسم به جان عزیزانم دادند که مطرح کنیم و پیگیر باشیم که چرا؟!

 

در آخر همان بند از قانون کار آمده، اگر کارفرمایی امروز را تعطیل نکرد، مزد آن روز به عنوان اضافه کاری به او پرداخت شود، که امیدوارم حالا که تعطیل نشده اند، لااقل برای کار کردن در روزی که بنامشان است، اضافه کاری دریافت کنند.

 

هرچند به اجرای این قانون هم اعتباری نیست، زیرا طبق درد دل هایی که به ما رسیده، کارگران هنوز از شهرداری، بابت حقوق و عیدی و دیگر مطالبات خود، از شهرداری طلبکارند!

 

و حالا سخنم با شما نمایندگان محترم شورای شهر و مسئولان محترم شهرداری و خاصتا شهردار جدید است؛

کارگران نیازمند تمجید و تبریک نیستند و هیچ نمیخواهند جز آنکه به اندازه سهمی که در آبادی و پاکی این شهر دارند، از رفاه اجتماعی و اقتصادی برخوردار باشند.

 

کارگران خدوم این مجموعه حق دارند مانند شما سر ماه به ماه، حسابشان با دریافت حقوق شارژ شود تا شرمنده ی زن و بچه شان نباشند.

 

کارگران شهرداری همین که برخوردی با احترام از شما ببینند و بخاطر حقوق معوقشان، رویشان پیش بقالی و صاحب خانه و بانک و مدرسه، زرد نباشد، خودش تجلیل است.

 

@ilamiyaan