پویش ملی بذرکاری برای احیا جنگل‌های زاگرس در ایلام آغاز شد

پویش مردمی بذرکاری برای احیا جنگل‌های زاگرس با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، خانواده‌های شهدا، بسیج، هلال احمر و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام امروز در ایلام آغاز شد. مدیرکل منابع طبیعی ایلام در حاشیه این آیین اظهار داشت: پویش ملی بذر کاری برای احیا جنگل‌های زاگرس امروز همزمان با سراسر کشور در پارک […]

پویش مردمی بذرکاری برای احیا جنگل‌های زاگرس با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، خانواده‌های شهدا، بسیج، هلال احمر و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام امروز در ایلام آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام در حاشیه این آیین اظهار داشت: پویش ملی بذر کاری برای احیا جنگل‌های زاگرس امروز همزمان با سراسر کشور در پارک بلوط (منطقه چغاسبز) شهر ایلام آغاز شد.

رضا احمدی با بیان اینکه بذر‌های کاشت شده در این پویش شامل بلوط، بنه، بادام، زالزالک هستند افزود: در راستای احیا و تضمین آینده جنگل ها، با توجه به بارش کم، گرمایش، آفت لورانتوس، دام و زراعت در استان کار‌های بسیاری با وجود تهدیدات در جنگل‌های ایلام انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام بیان داشت: همچنین امسال سازمان جنگل‌ها پویش ملی ایران سرسبز را با شعار هر ایرانی یک نهال و به یاد هر شهید یک هزار اصله نهال بکاریم آغاز و این مهم در دستور کار منابع طبیعی استان قرار دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح، سه میلیون اصله نهال که توسط منابع طبیعی در سطح نهالستان‌های استان تولید شده کاشت می‌شود.

استان ۲ میلیون هکتاری ایلام دارای یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه طبیعی است.