نقش خبرنگاران در هدایت افکار عمومی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:دشمنان نظام در جنگ شناختی در پی وارونه نشان دادن واقعیت هاست که در این راه نقش خبرنگاران خنثی کردن اهداف شوم آنان و بیان واقعیت ها و ایجاد امید و روحیه در جامعه است. حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه شهر […]

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:دشمنان نظام در جنگ شناختی در پی وارونه نشان دادن واقعیت هاست که در این راه نقش خبرنگاران خنثی کردن اهداف شوم آنان و بیان واقعیت ها و ایجاد امید و روحیه در جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام با تسلیت ایام محرم گفت: وظیفه خبرنگاران و اصحاب رسانه این است که با قلم فرسایی و آگاهی دادن به مردم ،نقشه های شوم دشمنان نظام را بر ملاء کرده و در برابر هجمه های دشمنان از انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) تحقق امر به معروف و نهی از منکر بود اظهار کرد: عشق و ارادت نسبت به ائمه اطهار و الگوگیری از سیره اهل بیت چراغ راه هدایت بشر است و امر به معروف و نهی از منکر زیربنای همه واجبات و فرایض دینی است.

خطیب جمعه ایلام اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما جلوه‌ای از امر به معروف و نهی از منکر امام حسین (ع) است، جامعه ما هنوز هم به شعار‌ها و پیام‌های قیام امام‌حسین (ع) عاشقانه و آگاهانه لبیک می‌گوید و در این راه در جهت تحقق ظلم ستیزی هزینه‌های زیادی پرداخت کرده و نمونه بارز آن صد‌ها هزار شهیدی است که برای تحقق این لبیک یاحسین داده و خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود روحیه ایثارگری و شهادت طلبی مردم ایران اسلامی را متاثر از قیام عاشور دانست و افزود: در مواجه با جنگ‌های شناختی – فرهنگی – اقتصادی و دیپلماسی  سیاسی دشمنان علیه کشور ،  با توکل بر خداوند و حرکت در مسیر فرهنگ حسینی پیروزی با ملت ایران اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار همچنین به ۱۷ مرداد روز خبرنگار اشاره کرد و گفت؛ امسال گرامیداشت روز خبرنگار با تاسوعا و عاشورای حسینی مقارن شده است، روزی است که ما در عرصه بین المللی در این‌ حوزه شهید داده ایم.

وی افزود: دشمنان انقلاب در جنگ شناختی ،با نشر خبرهای دروغ،تحلیل های مغرضانه و غیر واقعی با وارونه جلوه دادن واقعیت ها و نادیده گرفتن دستاوردهای جمهوری اسلامی به دنبال تضعیف ایران است که رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه این است که در برابر این هجمه ها با قلم فرسایی خود ایستادگی و دروغ ها آنان را برملا کنند.

خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: خبرنگار، واسطه مردم و مسؤلان اند، این خبرنگاران رسانه‌ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسؤولان را ایفا می‌کنند، پس باید دقت داشته باشند که افکار مردم را به چه سمتی و جهتی هدایت می‌کنند.