بلاتکلیفی مسافران ایلامی/شتاب اتوبوس‌ها برای انتقال زائران با هزینه های چند برابری

هرچند بایستی مطالبات رسانه ها در آستانه ی اربعين ، به سمت و سوی افزایش پروازهای ایلام به تهران و بالعکس و ساخت و ایجاد فرودگاه های جدید در استان معطوف باشد، متاسفانه عدم رسیدگی و رهاشدگی وضعیت موجود ، سطح توقعات و خواسته های ایلامیان را در حد کنترل و نظارت بر اتوبوس های بین شهری تنزل داده است.

 

✍️مریم چراغیان _ پایگاه خبری ایلامیان

بیش از ده روز است گزارش های متعددی از شهروندان ایلامی، مبنی بر نبود بلیط اتوبوس و هواپیما برای تردد به تهران و دیگر مراکز استانها به دست ایلامیان رسیده است و این موضوع، به کرّات و طی روزهای گذشته، در این پایگاه خبری جهت پاسخگویی مسئولان امر منتشر شده است.

 

شهروندان در گزارش‌های متعددی از نبود بلیط برای سفر به تهران و دیگر شهرها ، برای امورات مهم و حیاتی خود از جمله اوامر کاری، دانشگاهی، درمانی و… گلایه، و نسبت به نبود نظارت و عدم رسیدگی به مشکلات مردمی، معترض و خواستار پیگیری و حل آن توسط مسئولان استان شده اند.

 

طی روزهای گذشته، خیل عظیمی از مشتاقان اباعبدالله الحسین، جهت حضور در مراسم عرفه از مرز مهران، راهی کربلا شدند و گسیل شدن تمامی اتوبوس های پایانه های ایلام به مهران و دریافت هزینه دو و سه برابری از مسافران، علت اصلی نبود اتوبوس در پایانه های ایلام اعلام شده است.

 

با اشاره به ضرب المثل معروف “چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است” باید به عرض مسئولان محترم استانی برسانیم، مردم این شهر، روزهاست بخاطر موضوع تردد زوار که از روزهای قبل، پیش بینی شده بود، از هزار کار ضروری و مهم خود در دیگر شهرها عقب افتاده اند، در حالیکه این مهم، می توانست با مدیریت درست و با در اولویت قرار دادن مردم استان به نحو مطلوب تری انجام پذیرد.

 

وضعیت موجود، در حالی صورت گرفته که در روزهای آتی و با نزدیک شدن به اربعین، ترددهای مرز مهران افزایش پیدا کرده و این جمعیت، طبق پیش بینی ها ممکن است با افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ برابری نیز مواجه گردد و اگر قرار باشد، مدیریت ترددهای بین شهری به همین روش و رها شده ادامه پیدا کند، نارضایتی بسیاری از مردم استان را به دنبال خواهد داشت .

 

هرچند بایستی مطالبات رسانه ها در آستانه ی اربعین ، به سمت و سوی افزایش پروازهای ایلام به تهران و بالعکس و ساخت و ایجاد فرودگاه های جدید در استان معطوف باشد، متاسفانه عدم رسیدگی و رهاشدگی وضعیت موجود ، سطح توقعات و خواسته های ایلامیان را در حد کنترل و نظارت بر اتوبوس های بین شهری تنزل داده است.

 

امید است مسئولان، به جای ارسال جوابیه و تکذیب های غیر مستند، به این مسئله ورود کرده و هرچه سریعتر مشکلات پیش آمده برای مردم را مرتفع نمایند.