مصالحه ۷۱ درصدی پرونده‌ها در کلانتری‌های کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی ناجا گفت: بیش از ۹۷۰ هزار پرونده به دایره اجتماعی و مشاوره کلانتری‌ها ارجاع شده است که ۷۱ درصد از این پرونده‌ها در میانگین کشوری به مصالحه انجامیده است. سردار مهدی حاجیان در بازدید از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در سطح این استان […]

معاون فرهنگی و اجتماعی ناجا گفت: بیش از ۹۷۰ هزار پرونده به دایره اجتماعی و مشاوره کلانتری‌ها ارجاع شده است که ۷۱ درصد از این پرونده‌ها در میانگین کشوری به مصالحه انجامیده است.

سردار مهدی حاجیان در بازدید از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در سطح این استان انجام شده اظهار داشت: با تلاش مجموعه همکاران ، امنیت کامل و پایداری در این استان برقرار شده است.

وی با بیان اینکه در کل کشور پلیس با نگاه علمی و جامعه محوری اقدامات ارزنده‌ای در راستای پیش رویداد‌ها و پیشگیری انجام داده که بتواند مقابله لازم را داشته باشد، افزود: در حال حاضر در پیش از یکهزار کلانتری در سراسر کشور دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی دایر است و در استان ایلام ۱۰۰ درصد کلانتری‌ها دارای دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی هستند.

سردار حاجیان با اشاره به اینکه در استان ایلام حدود ۱۴ هزار پرونده به دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی ارجاع شده است، یادآور شد: از این میزان، نزدیک به ۱۰ هزار پرونده به مصالحه انجامیده و خوشبختانه اقدامات خوبی همکاران ما در استان ایلام در این خصوص داشته اند.

معاون فرهنگی اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه امروز پلیس هوشمندانه در حوزه جامعه محوری ورود پیدا کرده است، گفت: امروز پلیس تشخیص کانون‌های بحران و جرم و کانون‌های آسیب‌های اجتماعی را در مرحله اول مورد توجه قرار داده و با نگاه درمان ورود پیدا کرده است که با نگاه پیشگیری و مقابله با تشکیل کانون‌های بحران و آسیب است.