لزوم برنامه ریزی دولت برای توسعه زیرساخت‌های مهران

فرمانده سپاه استان ایلام گفت: ضرورت دارد دولت سیزدهم به منظور توسعه زیرساخت‌های مهران برای اربعین سال‌های آینده برنامه ریزی کند تا تردد زائران با سهولت انجام گیرد. سردار جمال شاکرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: مهران به عنوان مرز اصلی کشور است که همه ساله در ایام […]

فرمانده سپاه استان ایلام گفت: ضرورت دارد دولت سیزدهم به منظور توسعه زیرساخت‌های مهران برای اربعین سال‌های آینده برنامه ریزی کند تا تردد زائران با سهولت انجام گیرد.

سردار جمال شاکرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: مهران به عنوان مرز اصلی کشور است که همه ساله در ایام اربعین بیش از ۷۰ درصد زائران از این مرز تردد می‌کنند ضرورت دارد دولت سیزدهم منظور توسعه زیرساخت‌های مهران برای اربعین سال‌های آینده برنامه ریزی کند تا تردد زائران با سهولت انجام پذیرد.

وی ادامه داد: احداث یک استراحتگاه دائمی در میدان بزرگ اربعین خارج از محوطه پایانه مرزی مهران یک ضرورت است که برنامه ریزی برای ایجاد این استراحتگاه با ظرفیت چهار هزار نفر در دستور کار است.

فرمانده سپاه استان ایلام افزود: به برکت رویداد عظیم اربعین هم افزایی، همدلی، همراهی و اتحاد گسترده‌ای بین تمام ادارات، نهاد و بنیادها، سپاه، بسیج مردم پایه، دستگاه‌های نظامی و امنیتی، خیرین استان و استان‌های دیگر کشور برای خدمات رسانی به زائران تشکیل شده است.

وی در بعد تامین امنیت اربعین نیز مطرح کرد: با توجه به اشراف و رصد نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی با استفاده از امکانات و تجهیزات نرم و سخت افزاری در عمق خاک ایران و عراق هیچ حادثه امنیتی رخ نداده است و جلسات مداوم امنیتی تشکیل و آخرین وضعیت اربعین تشریح می‌شود.