فعالیت کشتارگاه طیور ایلام بعد از یک سال تعطیلی

مجتبی شیرخانی اظهار داشت: کشتارگاه طیور ایلام پس از یک سال و چند ماه تعطیلی با حمایت های مسئولان استان با ظرفیت ۲ هزار قطعه در ساعت از روز جمعه فعال شده است. وی افزود: این کشتارگاه با خرید مرغ از مرغداران استان و عرضه بهداشتی مرغ به مردم نقش مثبتی در تنظیم بازار مرغ […]

مجتبی شیرخانی اظهار داشت: کشتارگاه طیور ایلام پس از یک سال و چند ماه تعطیلی با حمایت های مسئولان استان با ظرفیت ۲ هزار قطعه در ساعت از روز جمعه فعال شده است.

وی افزود: این کشتارگاه با خرید مرغ از مرغداران استان و عرضه بهداشتی مرغ به مردم نقش مثبتی در تنظیم بازار مرغ استان را ایفا می کند و همین نبود کشتارگاه باعث شده بود که قیمت مرغ در استان ایلام نسبت به سایر استان ها از رقم بالایی برخوردار باشد.

شیرخانی عنوان کرد: با راه اندازی این کشتارگاه مرغ در استان قاعدتا قیمت مرغ کاهش پیدا می کند و ما افزایش هزینه هایی که بابت حمل مرغ تا به الان تقبل کردیم با آن کاهش هزینه ها قطعا کاهش مرغ محقق خواهد شد.

کاهش قیمت مرغ در ایلام

یدالله سجادی فر رئیس اتحادیه مرغداران استان نیز اظهار داشت: کشتارگاه مرغ مانشت تنها کشتارگاه مرغ استان ایلام نزدیک به ۸ ماه از فعالیت آن نگذشته بود که تعطیل شد.

وی افزود: بر همین اساس با حمایت های مسئولان استان توانستیم مبلغی از سامانه کارا برای فعالیت مجدد این کشتارگاه جذب کنیم و این کشتارگاه از تاریخ ۱۸ آبان ماه شروع به کار کرده است.

وی تصریح کرد: قیمت خرید مرغ تا تاریخ ۱۷ آبان ماه در بازار ایلام ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان بود که با شروع کار در این کشتارگاه قیمت مرغ امروزه به ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است که به ازای هر کیلو ۱۴۰۰ تومان کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ظرفیت  واحد کشتارگاه مانشت ۴ هزار قطعه در ساعت است که در حدود ۴۰ تا ۵۰ تن در شب می توانیم از این کشتارگاه کشتار داشته باشیم.

وی گفت: نزدیک به ۷۰ الی ۸۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این واحد مشغول به فعالیت شدند و هر چه توان تولید ما بیشتر شود می توانیم کارایی و جذب کارگر بیشتری را در این کشتارگاه داشته باشیم./مهر