ضرورت تامین و تخصیص اعتبار لازم برای طرح سامانه گرمسیری و خط انتقال آب

استاندار ایلام از ضرورت تکمیل طرح سامانه گرمسیری و راه‌اندازی خط انتقال آب برای جلوگیری از استهلاک منابع در استان خبر داد. حسن بهرام نیا با اشاره به اهمیت تکمیل و به سرانجام رسیدن ۲ طرح مهم سامانه گرمسیری و احیای اراضی در استان گفت: ضرورت دارد برای جلوگیری از استهلاک منابع و سرمایه در […]

استاندار ایلام از ضرورت تکمیل طرح سامانه گرمسیری و راه‌اندازی خط انتقال آب برای جلوگیری از استهلاک منابع در استان خبر داد.

حسن بهرام نیا با اشاره به اهمیت تکمیل و به سرانجام رسیدن ۲ طرح مهم سامانه گرمسیری و احیای اراضی در استان گفت: ضرورت دارد برای جلوگیری از استهلاک منابع و سرمایه در طرح سامانه گرمسیری هرچه سریعتر این پروژه مهم و حیاتی، تکمیل شده و در اولین اقدام خط انتقال آب آن اجرایی شود.

وی همچنین به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: از ۵۰ هزار هکتار سهم استان ایلام، ۴۱ هزار هکتار به سرانجام رسیده است؛ و برای تکمیل باقیمانده خواستار تامین و تخصیص اعتبار لازم هستیم.

استاندار ایلام در دیدار با معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی پیگیر خواسته‌ها و مطالبات استان در حوزه جهاد کشاورزی شد.

بهرام نیا در خصوص ترمیم و تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب در استان ایلام گفت: در این راستا با توجه به خشکسالی بی سابقه در ایلام لازم است در تامین اعتبارات لازم و پیگیری از طریق مدیریت آب‌های غرب و شمال غرب کشور به این استان توجه ویژه‌ای شود.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی نیز در این دیدار گفت: در خصوص طرح سامانه گرمسیری، مشکل اعتباری پمپاژ‌های آب استان در مناطق مختلف از جمله میمه و برتش دهلران، کهره به داجیوند هلیلان، چم ژاب و ارمو دره شهر  تلاش می‌شود با اخذ مجوز ماده ۲۳ اعتبارات لازم اختصاص یابد.

فریبرز عباسی در ادامه قول مساعد داد که از اعتبارات خشکسالی نیز به پروژه‌های حوزه جهاد کشاورزی استان سهم قابل توجه‌ای اختصاص یابد.

از ۲۲۷ هزار هکتار اراضی طرح سامانه گرمسیری در کشور، ۳۰ هزار هکتار آن شامل استان ایلام می‌شود که تا کنون ۱۳ هزار هکتار آن به بهره برداری رسیده است.