سرایت اپیدمی مهران رجبی به صدا و سیمای مرکز ایلام/ عدم موفقیت تلویزیون و جذب اکثریت ایلامیان به فضای مجازی

...

 

✍️مریم چراغیان _پایگاه خبری ایلامیان

 

گلایه مندی نسبت به وضعیت تولیدات صداوسیمای مرکز ایلام و تکرار چندین باره برنامه‌های تلویزیونی، مخاطبان ایلامی را با یک چالش اساسی روبرو کرده، بطوری که جذابیت شبکه استانی ایلام علی‌رغم گذشته، به حداقل ممکن رسیده است.

 

با یک نگاه سرانگشتی بر قاب رسانه ایلام، اینگونه برداشت می شود که برنامه ها با یک دید محدودیتی در عوامل مواجه است و تولیدات آن بر روی آنتن می‌رود و از تنوع عوامل سازنده محتوا خبری نیست.

 

سنگربندی رسانه ای و جریانی که امروز در شبکه استانی ایلام قرار گرفته، مخاطب پذیری را از دست داده و عملاً حرکت به سمت فضای مجازی، افزایش دوچندان پیدا کرده است.

 

تولیداتی که در سنوات گذشته خانواده‌ها را کنار هم قرار می‌داد تا لحظاتی شیرین و خاطره انگیز به ارمغان آورند، حالا جایش را به برنامه‌های فاقد جذابیت و غیر متنوع داده است.

 

مدیریتی که امروز بر یکی از اصلی ترین رسانه های استانی حاکم شده، باعث از بین رفتن تجارب پیشکسوتان و سلیقه‌ای عمل کردن برای انتخاب عوامل تولید و نابودی مطلق این رسانه شده است.

 

تبلیغات گسترده رسانه و درآمدزایی بالای آن و کمبود برنامه‌های تولیدی، برای رسانه ای چون صدا و سیما یک معضل است، چرا که دیگر همانند گذشته، مسابقات و سریال‌های فاخر طنز در آن وجود ندارد.

 

آیا اتاق فکر صداوسیمای مرکز ایلام در خواب فرو رفته یا افکارشان دچار فرسودگی جناحی شده که رغبتی برای تولید محتوای جذاب و مفرح نداشته و به دنبال گرفتن شادی از مردم هستند.

 

نکته‌ای که شاید در آخر به اذهان خطور کند، این است که چرا خیلی از عوامل قدیمی، دیگر در تولیدات برنامه‌ها حضور جدی نداشته و روی قاب جادویی آنها را مشاهده نمیکنیم و فقط با شخص خاصی برنامه اداره می‌شود.

 

آقایان مسئول، مردم را در این اوضاع قمر در عقرب مدام به مراسمات غمگین عادت ندهید و تولیداتی شاد، به مانند استانهای همجوار مبتنی بر نوع شادی فرهنگ استان در لیست برنامه‌هایتان قرار دهید.