رهبر انقلاب: ایلام در دوران دفاع مقدس مانند یک دژ مستحکم بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران کنگره سه هزار شهید استان ایلام گفتند: ایلام در دوران دفاع مقدس مانند یک دژ مستحکم بود. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران کنگره سه هزار شهید استان ایلام با ایشان ، مقاومت وحضور همه جانبه در دفاع از کشور و […]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران کنگره سه هزار شهید استان ایلام گفتند: ایلام در دوران دفاع مقدس مانند یک دژ مستحکم بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران کنگره سه هزار شهید استان ایلام با ایشان ، مقاومت وحضور همه جانبه در دفاع از کشور و تعداد بالای خانواده‌های دارای چند شهید را از خصوصیات برجسته استان ایلام بر شمردند و گفتند: ایلام در دوران دفاع مقدس مانند یک دژ مستحکم بود و با وجود آنکه در برهه‌هایی برخی مناطق آن به دست دشمن افتاد، اما مانند کوه ایستادگی کرد.

رهبر انقلاب شهادت چندین ورزشکار و تماشاچی ایلامی بر اثر بمباران مسابقه فوتبال در ۲۳ بهمن ۶۵ را یاد آور مظلومیت شهدای ورزشکار خواندند و با بیان اینکه صدام این جنایات را به پشتوانه مدعیان جهانی حقوق بشر انجام می‌داد افزودند: نویسندگان و هنرمندان با بیان این حقایق آن حوادث دردناک را در ابعاد جهانی معرفی و مدعیان دروغین حقوق بشر را رسواکنند.

ایشان با اشاره به روحیه استقامت مردم ایلام و ترک نکردن خانه و شهر خود با وجود بمباران‌های شدید گفتند: فشار جنگ نتوانست مانع بروز استعداد‌های این مردم شود و در زیر همین بمباران‌ها جوان نخبه و نابغه‌ای همچون شهید داریوش رضایی نژاد تربیت شد که دشمن وقتی او را مایه ترقی و تعالی کشور دید در مقابل چشم همسر و دختر خردسالش او را شهید کرد.