دفاع مقدس سند افتخاری برای مردم و نسل جوان و نوجوان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:جنگ تحمیلی، یک جنگ جهانی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، و برای اولین با ابرقدرت‌های شرق و غرب برای مقابله با انقلاب اسلامی متحد شدند. حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار،با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس یک جنگ جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران […]

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:جنگ تحمیلی، یک جنگ جهانی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، و برای اولین با ابرقدرت‌های شرق و غرب برای مقابله با انقلاب اسلامی متحد شدند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار،با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس یک جنگ جهانی علیه جمهوری دفاع مقدس سند افتخاری برای مردم و نسل جوان و نوجوان استاسلامی ایران بود که در آن ده‌ها کشور با نیروهایشان وارد جنگ‌ با ما شدند و تجهیزات نظامی خود را بر علیه ما به کار گرفتند، اما یارای مقابله با اراده فولادین مردم ایران را نداشتند.

امام جمعه ایلام با اشاره به قدرت اتحاد و معنویت ،بر سلاح‌های روز دشمن گفت: ایران اسلامی ما برای اولین بار بعد از چند قرن، بعد از انقلاب اسلامی و در طول دفاع مقدس، استقلال سرزمینی خود را حفظ کرد و عزت و سرافرازی کنونی ما ریشه در دفاع مقدس دارد و جوانان و نوجوان به این پیشینه با عزت افتخار کنند که چه مردان و زنانی شهید شدند تا ایران را در جهان سرافراز کردند.

خطیب نماز جمعه ایلام بیست و هشتم صفر سالروز ارتحال ملکوتی حضرت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)،را روزی غم انگیز برای جهان اسلام دانست و از مهمان نوازی مردم استان در همایش اربعین قدردانی کرد.

وی با اشاره به حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر از هشتاد کشور جهان در اربعین امسال گفت: ایلام دروازه عتبات عالیات است و بیشترین زائر از مسیر و مرز مهران و استان ایلام تردد کردند و لازم است زیرساخت‌هایی دائمی برای اسکان و پذیرایی زوار ساخته شود.

خطیب نماز جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مردم خوب استان در منازل خود، زائران حسینی را اسکان دادند، اظهار کرد: از زحمات همه دست اندرکاران اربعین حسینی، ستاد اربعین حسینی، نیروی انتظامی، سپاه و اطلاعات که در خدمات رسانی و حفظ امنیت تلاش کردند، از استان‌های معین و خیرین و همه اقشار مختلف مردم که در ایام اربعین  پای کار بودند تقدیر می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار، در ادامه به تحرکات اخیر عده‌ای فریب خورده اشاره کرد و گفت: جوانان و نوجوانان مراقب باشند، تبلیغات دشمن شما را فریب ندهد، استکبار جهانی دم از حقوق بشر می زند در حالیکه ما در کشورهای آنها چیزی به نام حقوق بشر نمی بینیم و نمونه آن جنایات آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در یمن و فلسطین است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار همچنین گفت:استکبار جهانی امنیت ما را هدف قرار دادند چون مهمترین مولفه پیشرفت ما امنیت ماست، این‌ها دشمن عزت، استقلال و پیشرفت ما هستند و هر چه تلاش کند و بخواهد از درون یارگیری کند سرنوشتی شبیه به منافقین خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه ایلام اظهار کرد:این‌ها می‌خواهند مردم را در مقابل نیروی انتظامی قرار دهند،پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی که نماد عزت و افتخار ماست و برای اهتزاز آن، هزاران شهید تقدیم شده است را پایین کشیدند، مساجد و حسینیه‌ها را آتش زدند، اموال عمومی و خصوصی را تخریب کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پایان تاکید کرد: نیروی انتظامی برای ما امنیت آورده و برای مبارزه با مواد مخدر و استقرار نظم و آرامش ما، ضربه خوردند، خویشتن داری کردند و شهید دادند، بنده از نیروی انتظامی کمال تشکر را دارم.