دانشگاه علوم پزشکی پاسخگو باشد / اورژانس بیمارستان امام نیازمند توجه است

آنچه در ادامه ذکر میشود شرحی است از سه ساعت حضور یک بیمار که بدلیل افت فشار نیازمند دریافت سرم و دارو بوده است! (تمامی‌ اظهارات با بررسی دوربین ها قابل راستی آزمایی است) در ابتدا باید گفت این مجموعه بعنوان اورژانس اصلی استان محل مراجعه انواع بیماران مختلف (نظیر تصادفی، جرحی، کودکان، حوادث و […]

آنچه در ادامه ذکر میشود شرحی است از سه ساعت حضور یک بیمار که بدلیل افت فشار نیازمند دریافت سرم و دارو بوده است! (تمامی‌ اظهارات با بررسی دوربین ها قابل راستی آزمایی است)

در ابتدا باید گفت این مجموعه بعنوان اورژانس اصلی استان محل مراجعه انواع بیماران مختلف (نظیر تصادفی، جرحی، کودکان، حوادث و دیگر مراجعین) است.

عده ای که بدلیل ایجاد درگیری در آنجا حضور داشتند فضای نامناسب اجتماعی خلق کرده بودند. از برخوردهای زننده تا کلام های نامتعارف و دیگر داستان ها! این موضوع اهمیت تقویت حراست فیزیکی و تعامل با نیروی انتظامی جهت استقرار افراد بیشتر را میطلبد!

مورد بعدی نبود پزشک طب اورژانس (یا حداقل عدم دخالت ایشان در امورات مربوطه) در محل بود. این موضوع سبب شده بود پزشک عمومی در میان بخش ها در رفت و آمد باشد و در این همین بازه زمانی اقدام به احیای دو بیمار کند و صفی طویل از مراجعین در مقابل اتاق پزشک معطل بمانند!

کمبود پزشک عمومی بحدی چشم گیر بود که داد تمام مراجعین را درآورده بود و برخی نیز ترجیح دادند بدون معاینه بیمارستان را ترک کنند. برخی نیز پس از مراجعه به اورژانس سایر بیمارستان ها به این اورژانس هدایت شده بودند!

در این بین یک بیمار که بدلیل پارگی شریان نیازمند عمل فوری بود بدلیل عدم حضور جراح آنکال با آمبولانس به اهواز اعزام شد! درصورتی که تایم طلایی جراحی برای این بیمار از بین رفته باشد مجبور به قطع عضو خواهد شد!

باید گفت خدمات دهی از سوی نیروهای حاضر مناسب‌ بود اما دلیل این وقایع کمبود حضور پزشک بود که انتظار است به این مورد توجه شود. زیرا کسانی که به اورژانس مراجعه میکنند نیازمند رسیدگی فوری هستند و کمبود پزشک میتواند جان آنها را به خطر بیاندازد