حرکت شهرداری ایلام بر خلاف شعار سال!!

✍️پایگاه خبری ایلامیان اخراج تعدادی از نیروهای شرکتی شاغل در شهرداری ایلام، باعث اعتراض و نارضایتی این افراد شده است. در سالی که رهبر انقلاب اسلامی ،آن را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کرده، شهرداری ایلام بدون توجه به شعار سال و اهمیت موضوع، بیش از ۹۰ کارگر شرکتی را اخراج کرده است! در شرایطی […]

✍️پایگاه خبری ایلامیان

اخراج تعدادی از نیروهای شرکتی شاغل در شهرداری ایلام، باعث اعتراض و نارضایتی این افراد شده است.

در سالی که رهبر انقلاب اسلامی ،آن را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کرده، شهرداری ایلام بدون توجه به شعار سال و اهمیت موضوع، بیش از ۹۰ کارگر شرکتی را اخراج کرده است!

در شرایطی که ایجاد اشتغال برای افراد به کاری مهم و بزرگ تبدیل شده است، بیکار شدن به مراتب سخت‌تر است و در این شرایط خاص اقتصادی، می‌تواند عواقب بدی در پی داشته باشد.

بله، در سالی که به نام اشتغال زایی نام گرفته، بیش از ۹۰ کارگر شرکتی شهرداری ایلام که چند سال به صورت دائم مشغول به کار بودند، از کار اخراج شده اند.

در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ ، توسط این کانال، خبر اخراج این نیروها رسانه ای شد، که رییس شورای شهر ایلام با تقدیر و تمجید از پیگیریهای استاندار در این خصوص، وعده ی بازگشت این کارگران را داد، که گویا وعده، وعده ای تو خالی بود…

افراد اخراجی، کارگران اکیپ آسفالت ، اکیپ پخت آسفالت پاکل، کارگران ترافیک، کارگران و مکانیک های نقلیه شهرداری و کارکنان تعزیرات شهرداری هستند که از نیروهای شرکتی شاغل در شهرداری ایلام بوده و حالا نسبت به بیکار شدن خود معترض و خواستار رسیدگی مسئولان به این امر هستند.

یکی از کارگران اخراجی در این زمینه می گوید: من چند ماه پیش کرونا گرفتم، اما با جواب تست مثبت به بنده مرخصی استعلاجی داده نشد و توجیهشان این بود که نیرو نداریم!!

یکی دیگر از کارگران اخراجی نیز گفته است : یک سال است مرخصی که ۲ روز در ماه حق قانونی ما بود را ندادند و گفتند کمبود نیرو داریم!!

اما حالا چه پیش آمده که این کارگران، نیروی مازاد اعلام شده و اخراج شده اند؟! آنهم بدون هیچ خبر یا اطلاع قبلی!

آنها می‌گویند، چند نفر از کارگرانی که پارتی داشته اند، به سر کار خود برگشته اند ولی بقیه را هیچکس تحویل نمیگیرد و میگویند مسئولیت دارد!!

طبق گفته کارگران، اپراتور پخت آسفالت که از نیروهای شرکتی بوده با بقیه همکارانش اخراج شده و عملاً کارخانه اسفالت به دلیل نبود اپراتور تعطیل شده است و کارگران اکیپ آسفالت داخل شهر، بیکار نشسته اند!!

ماشین آلات نقلیه به علت خرابی و اخراج مکانیک ها تعطیل و کلا بخش عمرانی شهرداری در این وضعیت گل و بلبل و حجم اعظم مشکلات چاله چوله های کوچه و خیابان های شهر خوابیده است.

می‌طلبد که مسئولان برای تعدیل نیرو و یا اخراج نیروها از کار، به همه جوانب موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشند و اتخاذ تصمیماتی اینچنینی با سنجش همه اثرات آن انجام شود.

امیدواریم اخراج شدن این افراد به قریب الوقوع بودن تصویب و ابلاغ طرح ساماندهی کارکنان دولت، که با تصویب آن قرار است کارکنان شرکتی و قراردادی بصورت نظام مند استخدام و واسطه ها حذف شوند، ارتباطی نداشته باشد!

اخراج نیروهای شرکتی از شهرداری ایلام، یکی از مسائل مهمی است که این روزها برخی از خانواده‌ها را با مشکل معیشتی روبرو کرده است و مسئولین استان از جمله نمایدگان مجلس ، استاندار، فرماندار و اعضای شورای شهر ایلام بایستی سریعاً پیگیر موضوع آنها باشند.