حاشیه‌های روز خبرنگار در ایلام / خبرنگاری  که سال‌ها پیش منتقد بود، حالا تشکر می‌کند

✍🏻پایگاه خبری ایلامیان- رضا خسروی//// مراسم روز خبرنگار امروز با حضور استاندار ایلام، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرمانده سپاه استان و رسانه‌های استان بدون حضور مدیران استان برگزار شد، امسال یکی از کم رونق ترین مراسمات روز خبرنگار در استان بود، علت این مسئله هم بی توجهی مدیران و مسئولان به مشکلات قشر خبرنگار […]

✍🏻پایگاه خبری ایلامیان- رضا خسروی////

مراسم روز خبرنگار امروز با حضور استاندار ایلام، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرمانده سپاه استان و رسانه‌های استان بدون حضور مدیران استان برگزار شد، امسال یکی از کم رونق ترین مراسمات روز خبرنگار در استان بود، علت این مسئله هم بی توجهی مدیران و مسئولان به مشکلات قشر خبرنگار است.

هر ساله تعدادی از خبرنگاران در قالب تریبون آزاد حرف‌ها و مشکلات قشر خبرنگاران را بیان می‌کنند، اینقدر این مشکلات گفته شده و گوش شنوایی نداشته که امسال خود خبرنگاران هم حوصله شنیدن صحبت‌ها را نداشتند.

خبرنگارانی بودند که سال‌های گذشته در تریبون آزاد بیشترین انتقاد را انجام می‌دادند، امسال بیشتر صحبت‌های آنها تقدیر و تشکر بود. اکثر خبرنگاران از ادارات استان به دلیل عدم حضور و حمایت انتقاد کردند.

خبرنگاران از استاندار ایلام درخواست داشتند که در آستانه هفته دولت، مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی عملکرد خود در اختیار نشریات محلی قرار دهند، همچنین بخشی از بودجه فرهنگی اربعین به رسانه‌ها اختصاص داده شود.

خبرنگاران معتقد بودند که نشریات محلی نفس‌های آخر را می کشند و اگر مورد حمایت قرار نگیرند، منقرض می‌شوند.

استاندار ایلام هم از وعده تور زیارتی کربلا برای خبرنگاران خبر داد و گفت: فضای مجازی عامل اصلی رکود مطبوعات کاغذی است و اینکه اگر امروز شاهد کسادی بازار مطبوعات کاغذی هستیم، علت آن فضای مجازی است.

حسن بهرام نیا گفت: امسال کل بودجه اربعین استان ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که ۵۰ درصد آن نقدی است که بسیار ناچیز است و کفاف هزینه را نمی‌دهد

صحبت‌های سردار شاکرمی فرمانده سپاه استان هم در مورد وحدت و کمک به توسعه استان به خصوص زیرساخت‌های اربعین بود، وی از خبرنگاران درخواست کرد در این شرایط برای همدلی و وحدت در استان تلاش کنند.

در آخر مراسم هم از خبرنگاران پیشکسوت استان تقدیر و تجلیل شد.