ثبت نام بیش از ۴۰ هزار نفر برای مسکن ملی در ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: حدود ۴۰ هزار نفر تاکنون ثبت نام کرده اند که ثبت نام هشت هزار نفر نهایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلامیان، سعید هژبری اظهار داشت: حدود ۴۰ هزار نفر تاکنون ثبت نام کرده اند که ثبت نام هشت هزار نفر نهایی شده و سه هزار و ۷۹ نفر نیز نسبت به واریز وجه ۴۰۰ میلیون ریالی اولیه اقدام کرده اند و فرآیند احداث ۲ هزار و ۲۷۰ واحد آغاز شده است.

وی افزود: میزان زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن ۳۷۴ هکتار بوده که ۲۷۶ هکتار آن تاکنون تامین شده است.

هژبری با اشاره به اینکه سهمیه چهار ساله استان ایلام برای احداث واحد‌های پروژه مسکن ملی ۳۲ هزار و ۴۰۱ واحد است،اظهار کرد:هشت هزار واحد از این تعداد در نقاط روستایی، یک هزار و ۶۸۷ واحد به شکل استیجاری، پنج هزار و ۷۲۹ واحد توسط بخش خصوصی، چهار هزار و ۲۹۶ واحد در بافت‌های فرسوده و ۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد نیز توسط راه و شهرسازی استان احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: چهار هزار و ۲۹۶ مورد از واحد‌های پروژه مسکن ملی این استان بر اساس پیش‌بینی‌ها در بافت‌های فرسوده شهرستان‌های مختلف احداث خواهد شد.

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۹۰۱ واحد نیز در سطح روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال احداث است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: مابقی نیز از طریق خرید زمین، الحاق به شهر یا ظرفیت ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تامین می‌شود که در حدود ۲۰ هکتار است.