تولید هزار متر مربع فرش دستباف در شهرستان بدره

شهرستان بدره یکی از قطب‌های تولید فرش دستباف استان ایلام به شمار می‌رود و سالیانه بیش از هزار متر مربع فرش نفیس در این شهرستان تولید می‌شود. در شهرستان بدره سالانه هزار متر مربع فرش دستباف تولید می‌شود و کیفیت ، تنوع و نقش های زیبای این فرش ها این شهرستان را به عنوان یکی […]

شهرستان بدره یکی از قطب‌های تولید فرش دستباف استان ایلام به شمار می‌رود و سالیانه بیش از هزار متر مربع فرش نفیس در این شهرستان تولید می‌شود.

در شهرستان بدره سالانه هزار متر مربع فرش دستباف تولید می‌شود و کیفیت ، تنوع و نقش های زیبای این فرش ها این شهرستان را به عنوان یکی از قطب‌های تولید فرش دستباف در استان مطرح کرده است.
کارشناس فرش شهرستان بدره گفت: شهرستان بدره دارای ۱۴ کارگاه فعال فرش بافی است که در این کارگاه ها ۲۷۰ نفر به صورت دو شیفت مشغول به فعالیت هستند .
شیرمحمدی افزود: کیفیت بالا و مهارت بافندگان سبب شده فرش‌های بافته شده در این شهرستان به خارج از کشور صادر شود.
محمدی مدیر سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان بدره نیز بیان کرد: افرادی که در حوزه بافت این هنر صنعت مهارت دارند با مراجعه به سایت مشاغل خانگی ثبت نام و گواهینامه مهارت خود را دریافت کنند و پس از گذشت ۴۵ روز از تاریخ صدور گواهینامه مهارت می توانند برای اخذ تسهیلات به اداره صنعت، معدن وتجارت این شهرستان مراجعه کنند.
نیاز به تسهیلات و نداشتن بیمه از مشکلات بافندگان فرش در شهرستان بدره است.