تولید انواع فرآورده های گیاهان دارویی در دره شهر

شهرستان دره شهر با برخورداری از طبیعت بکر وعرصه‌های منابع طبیعی، با بهره گیری از تنها واحد فرآوری گیاهان دارویی، فرصتی مناسب برای اشتغال و درآمدزایی ایجاد کرده است. شهرستان دره شهر بدلیل اقلیم مناسب و طبیعت بکر یکی از مناطق غنی استان ایلام در کشت گونه‌های مختلف گیاه دارویی است. به گونه‌ای که با […]

شهرستان دره شهر با برخورداری از طبیعت بکر وعرصه‌های منابع طبیعی، با بهره گیری از تنها واحد فرآوری گیاهان دارویی، فرصتی مناسب برای اشتغال و درآمدزایی ایجاد کرده است.

شهرستان دره شهر بدلیل اقلیم مناسب و طبیعت بکر یکی از مناطق غنی استان ایلام در کشت گونه‌های مختلف گیاه دارویی است.

به گونه‌ای که با فعالیت تنها کارخانه فرآوری محصولات گیاهان دارویی و عقد کشت قراردادی باعث شده تا روزانه هفت تن گیاه دارویی از کشاورزان خریداری و در این کارخانه فرآوری شود.
کریمی مدیر عامل کارخانه فرآوری محصولات گیاهان دارویی گفت: این کارخانه درحال حاضر ۶ خط تولید فعال دارد و تولیدات آن علاوه بر تامین نیاز داخل کشور به کشور‌های آسیایی و اروپایی نیز صادر می‌شود.
افزایش ۵۰ درصدی تولید نسبت به سال گذشته، ترغیب و تشویق کشاورزان به تعغیر الگوی کشت، تولیدات دانش بنیان، کاهش راندمان آب در مزارع و اشتغالزایی پایدار از جمله مزیت‌های فعالیت این کارخانه در شهرستان دره شهر است.
در سال‌های اخیر ۱۰ گونه گیاه دارویی در سطح ۳۲۰ هکتار از اراضی این شهرستان کشت شده است.