توقیف ۲۸۷ خودروی حادثه ساز در جاده‌های استان ایلام

رییس پلیس راه انتظامی ایلام از توقیف ۲۸۷ دستگاه خودروی حادثه ساز در محور‌های مواصلاتی استان در ایام نوروز خبر داد. سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار داشت:  از ابتدای طرح نوروزی در ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۰ فروردین ماه جاری  ۲۸۷ دستگاه خودروی حادثه ساز در محور‌های استان توقیف که این رقم نسبت به مدت مشابه […]

رییس پلیس راه انتظامی ایلام از توقیف ۲۸۷ دستگاه خودروی حادثه ساز در محور‌های مواصلاتی استان در ایام نوروز خبر داد.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار داشت:  از ابتدای طرح نوروزی در ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۰ فروردین ماه جاری  ۲۸۷ دستگاه خودروی حادثه ساز در محور‌های استان توقیف که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته است.

رییس پلیس راه انتظامی استان ایلام با بیان اینکه تمامی این خودرو‌ها سواری بودند، گفت: خودرو‌های توقیفی مرتکب ۲ تخلف همزمان حادثه ساز یعنی سرعت و سبقت شده بودند که توسط ماموران متوقف و به پارکینگ منتقل شده و از ادامه تردد آن‌ها جلوگیری بعمل آمد.

وی اضافه کرد: بیشتر خودرو‌های دارای تخلفات حادثه ساز در محور‌های ایلام- صالح آباد، ایلام- ایوان و دره شهر- آبدانان که عمدتا به صورت ۲ طرفه هستند توقیف شدند و اگر از ادامه حرکت آن‌ها ممانعت نمی‌شد بطور قطع با حوادث شدید و ناگوار در این ایام روبرو می‌شدیم.

سرهنگ کهزادی همچنین از اعمال قانون ۱۷ هزار و ۸۴۱ دستگاه خودروی متخلف خبر داد و افزود: تخلفات این خودرو‌ها شامل سرعت، سبقت، انحراف به چپ، نقص فنی سیستم خودرو، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی بود، که در مقایسه با سال گذشته ۸۹ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس راه به صورت محسوس و نامحسوس تخلفات خودرو‌ها را در تمامی محور‌های مواصلاتی رصد می‌کنند گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم در روز‌های پایانی  تعطیلات نوروز با صبر و حوصله بیشتر به رانندگی پرداخته و ضمن رعایت قوانین و مقررات به توصیه‌ها و هشدار‌های کارشناسان پلیس توجه کنند تا سفری بی خطر و ایمن را تجربه کرده و به سلامت به مقاصد خود برسند.