تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه و پتروشیمی ایلام

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه ایلام و شرکت پتروشیمی ایلام با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در بخش‌های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلامیان، شاهمیرزایی افزود: راه اندازی مرکز پژوهشی، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز تا مرحله خلق دانش فنی و همکاری مشترک برای نوآوری و ایجاد بستر مناسب به منظور خلق فناوری بر مبنای ایده‌های جدید از محور‌های این تفاهم نامه است.

وی با تاکید بر اینکه گره‌های موجود در صنعت پتروشیمی با استفاده از ظرفیت‌های مراکز علمی و پژوهشی گشوده می‌شود، گفت: از همه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و بخش خصوصی برای توسعه متوازن استفاده می‌کنیم.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ورود دانش‌های نوین و نیز همکاری با مراکز دانشگاهی برای توسعه و پیشرفت صنعت دانش‌بنیان پتروشیمی حمایت می‌کند، یادآور شد: انعقاد تفاهم نامه مابین دانشگاه ایلام و پتروشیمی نقطعه عطفی خواهد بود که همکاری‌های ما جنبه عملیاتی بیشتری پیدا کند هرچند در گذشته این همکاری‌ها وجود داشته است.

رئیس دانشگاه ایلام هم در این آیین ،راه اندازی شعبه پژوهشکده پتروشیمی و صنایع هیدروکربوری در شهرستان چوار را خواستار شد و تاکید کرد: راه اندازی این شعبه در کنار پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام، زنجیره را تکمیل و منطقه را متحول می‌کند.

طاهر علی محمدی تاکید کرد: ایلام استانی محروم نیست بلکه مظلوم واقع شده است، با همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد متاسفانه در گذشته اقبال کمتری از طرف مسئولان وجود داشته است که این امید وجود دارد در دولت سیزدهم که شعار عدالت محور را در سر لوحه خود قرار داده توجه بیشتری به استان شود.  

طرفین در این تفاهم نامه، بر تربیت نیروی انسانی متخصص به منظور تحقق اهداف مورد نظر در بخش‌های مختلف و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی تاکید کردند.