تداوم موج گرما در ایلام

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام از تداوم موج گرما تا اوایل هفته آینده در استان خبر داد. ساسان رستمی بیان کرد: موج گرما باعث افزایش دمای هوا در نقاط مختلف استان می‌شود. وی افزود: دمای هوا در مناطق سردسیر و معتدل به ۳۹ تا ۴۰ درجه سانتیگراد و در نواحی گرمسیر به ۴۹ تا ۵۰ […]

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام از تداوم موج گرما تا اوایل هفته آینده در استان خبر داد.

ساسان رستمی بیان کرد: موج گرما باعث افزایش دمای هوا در نقاط مختلف استان می‌شود.
وی افزود: دمای هوا در مناطق سردسیر و معتدل به ۳۹ تا ۴۰ درجه سانتیگراد و در نواحی گرمسیر به ۴۹ تا ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.
رستمی یادآور شد: این موج گرما تا اوایل هفته آینده ادامه دارد، اما از روز چهارشنبه هفته جاری شدت دمای هوا افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: موج گرما باعث خطر گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی می‌شود که باید مردم از جمله ورزشکاران در ساعت گرم روز از حضور در فضای باز و انجام فعالیت‌های بدنی اجتناب و نسبت به مدیریت مصرف بهینه حامل‌های انرژی اهتمام داشته باشند.
کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام در مورد گرد و غبار نیز توضیح داد: باتوجه به وزش باد در منطقه توده گرد و غبار در شمال غرب عراق و شرق سوریه تشکیل شده که احتمال نفوذ آن به استان ایلام از عصر امروز وجود دارد که اثر افت کیفیت هوا و دید افقی آن تا فردا در استان خواهد ماند.
با توجه به گرمای زیاد هوا و وزش باد به نسبت شدید در استان احتمال بروز آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی و اراضی کشاورزی وجود دارد.