تبادل نظر فرماندهان مرزبانی ایران و عراق

هشتمین نشست فرماندهان مرزبانی ایران و عراق در مهران ،به منظور تسهیل در تردد زوار برگزار شد. فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در هشتمین نشست فرماندهان مرزبانی ایران و عراق در مهران با بیان اینکه تعاملات دو کشور در مرز‌ها مثال زدنی است گفت: امروز در مرز‌های طولانی با کشور عراق ارتباط تنگاتنگ و هماهنگی […]

هشتمین نشست فرماندهان مرزبانی ایران و عراق در مهران ،به منظور تسهیل در تردد زوار برگزار شد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در هشتمین نشست فرماندهان مرزبانی ایران و عراق در مهران با بیان اینکه تعاملات دو کشور در مرز‌ها مثال زدنی است گفت: امروز در مرز‌های طولانی با کشور عراق ارتباط تنگاتنگ و هماهنگی خوبی وجود دارد و این هماهنگی‌ها نقطه خوبی برای تسهیل در تردد زوار در اربعین و کنترل همه جانبه مرز است.

سردار گودرزی افزود: کنگره بزرگ اربعین یک انقلاب به شمار می‌آید که این موضوع میطلبد که مرزبانان دو طرف در تسهیل تردد زوار اربعین تلاش کنند.

وی با اشاره به تصمیمات اخیر دولت عراق در خصوص لغو ویزا در اربعین امسال و تردد روزانه دو میلیون زائر بیان کرد:  برای هماهنگی و هم افزایی بیشتر ، تشدید کنترل مرزی به صورت مشترک ، فعالیت مرز به صورت شبانه روزی ، تامین امنیت پایانه مرزی در خاک عراق و باز کردن این مرز برای کمک به مرز مهران، و معرفی یک نفر رابط برای دو کشور برای ارتباط بین طرفین برای تسهیل در تردد زوار در تلاش هستیم .

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشکلات و کمبود‌ها در سال‌های گذشته خواستار رفع آن‌ها توسط دولت عراق شد ادامه داد: با توجه به اینکه اربعین امسال در فصل گرما هست میطلبد که در خصوص امداد و خدمات و تامین ماشین برای جابجایی زوار و فعالیت گیت‌های گذرنامه در خاک عراق اقداماتی جدی داشته باشند.

فرمانده مرزبانی عراق هم در این جلسه با مهم شمردن این نشست ‌ها برای مرزبانان دو سوی مرز عنوان کرد: حس برادری بین مرزبانان و ارتباط‌های تنگاتنگ دو طرف به کنترل مرز تاثیر بسیاری داشته و ما امنیت مرز ها‌ی جمهوری اسلامی را امنیت مرز‌های خودمان میدانیم و این جلسات‌های بین دو کشور مفید خواهد بود.

سپهبد حامد عبد الله ابراهیم مطرح کرد: در زیارت اربعین کشور عراق میزبان بیست میلیون زائر از سرار جهان اسلام است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.