تاکید نمایندگان بر اتحاد و همدلی برای توسعه استان

این برنامه در سالن ورزشی شهر توحید و با حضور اقشار مختلف مردم بخش هلیلان، مسئولین و اصحاب رسانه برگزار شد. در ابتدای دیدار رامش بخشدار هلیلان ضمن خوشامدگویی به مردم، نمایندگان، مسئولین و اصحاب رسانه، گزارشی از عملکرد دولت تدبیر و امید و همچنین معرفی ظرفیت های هلیلان ارائه کرد. سپس یگانه فرماندار چرداول […]

این برنامه در سالن ورزشی شهر توحید و با حضور اقشار مختلف مردم بخش هلیلان، مسئولین و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای دیدار رامش بخشدار هلیلان ضمن خوشامدگویی به مردم، نمایندگان، مسئولین و اصحاب رسانه، گزارشی از عملکرد دولت تدبیر و امید و همچنین معرفی ظرفیت های هلیلان ارائه کرد.

سپس یگانه فرماندار چرداول گزارشی از خدمات ارائه شده به بخش هلیلان تقدیم حضار نمود.افتتاح چند مدرسه، افتتاح استادیوم، احداث گلخانه ۱۵ هکتاری، ایجاد ایستگاه‌های دیجیتال تلویزیونی، گاز رسانی، حل مشکلات آب آشامیدنی، توسعه راه‌های روستایی و … بخشی از خدماتی بود که یگانه به آنها اشاره نمود.

وی همچنین به ظرفیت ها و مطالبات این بخش اشاره کرد و ارتقا این بخش به شهرستان را مهم ترین خواسته مردم این بخش دانست.وی‌همچنین هلیلان را با توجه به وجود آب، ناحیه ای مستعد جهت ایجاد مینی پالایشگاه دانست. موضوع زیتون کاری سرچم و طرح جوجه یکروزه نیز از پروژه های در دست اقدام میباشند که ۲۵۰ نفر اشتغال زایی خواهند داشت.یگانه همچنین از نمایندگان خواست پیگیر شمولیت فوق العاده مناطق جنگی و عملیاتی برای شهرستان چرداول شوند.

یگانه در‌ بخش پایانی سخنانش از وجود معارض محلی بر سر راه گازرسانی به هلیلان سخن گفت و با گلایه از برخی مردم این وعده را داد که در صورت حل این مشکل گاز تا شب عید به هلیلان خواهد رسید.


در ادامه برخی از چهره‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و نمایندگان جوانان، عشایر و دهستان های مختلف بخش هلیلان در جایگاه سخنران حضور یافتند و مطالبات، درخواست ها و گلایه های مردم این بخش را در حضور نمایندگان ارائه نمودند.سد جزمان، ارتقا بخش به شهرستان، ایستگاه پمپاژ داجیوند، توسعه راه‌ها، توجه به بخش درمان و احداث پالایشگاه بخشی از نیازهایی بود که از زبان سخنرانان بیان شد.

در ادامه نوبت به نمایندگان رسید که به مطالبات مردم پاسخ دهند،
ابتدا سلام امینی در جایگاه حاضر شد و ضمن تشکر از حضور مردم، یادی از مرحوم مرتضی کرمی نماینده فقید استان در مجلس نمود.امینی از پیگیری نمایندگان جهت ارتقا بخش هلیلان به شهرستان خبر داد و گفت حداقل دو بار از تریبون مجلس این موضوع را اعلام کرده ام و با همراهی دکتر میرزایی چند بار جهت پیگیری این موضوع به وزارت کشور مراجعه نموده ایم.وی همچنین در خصوص سد جزمان توضیحاتی ارائه نمود و اضافه کرد با توجه به ممنوعیت ایجاد سدها این سد به بند تبدیل خواهد شد.

امینی‌ در ادامه گفت: با توجه به وجود دو نیاز اصلی پالایشگاه یعنی آب و خوراک در این منطقه، پیگیر احداث مینی پالایشگاه در این منطقه خواهیم بود.

سلام امینی حضور همزمان این دو نماینده در این منطقه را معنادار توصیف کرد و گفت:این حضور دو معنا دارد، یکی اینکه هرسه نماینده با هم و همدل هستیم هرچند مهندس کاظم زاده بدلیل مشغله کاری فرصت حضورر در این جلسه را نداشتند و دیگری اهمیت این منطقه نسبت به سایر بخش ها.
در پایان فرصت به جلال میرزایی دیگر نماینده استان رسید.

میرزایی وظیفه نمایندگان را قانون گذاری اعلام کرد و گفت:کار اجرایی در حوزه کاری نمایندگان نمیباشد اما پیگیری وظیفه‌ی ماست.در خصوص ایستگاه پمپاژ گاز این بخش مقرر شده پس از پایان بررسی بودجه کشور در مجلس، همراه با دکتر امینی دیداری با مدیرعامل شرکت گاز داشته باشیم و درخواست ما این است که اگر استخدامی صورت گیرد اولویت باید با فرزندان این منطقه باشد.
وی همچنین در خصوص ارتقا این بخش به شهرستان نیز اضافه کرد که این موضوع نیاز به صبر دارد.تا قبل از عید به همراه آقای امینی با مدیرکل تقسیمات وزارت کشور جلسه برگزار میکنیم و پیگیر پرونده ارتقا آسمان آباد و هلیلان میشویم.

میرزایی دغدغه اصلی کشور را اشتغال دانست و از تلاش در کشور برای ایجاد اشتغال سخن گفت.

وی با گلایه به برخی، نسبت به اختلاف افکنی میان نمایندگان با هم و بین نمایندگان با اصحاب رسانه هشدار داد.

میرزایی گریزی به وضعیت اقتصادی کشور نیز داشت و گفت: از بیست روز‌ پیش دست هایی فعال شده که سرمایه گذاری را از بخش مسکن به سمت بازار ارز میبرند و باعث تلاطم در این حوزه شده اند.از همه میخواهم برای آرامش کشور تلاش کنند ، کشور متعلق به همه‌ی ماست جهت آرامش دادن به جامعه تلاش کنیم.

پس از پایان جلسه نیز امینی و میرزایی با مردم دیدار‌ کرده و بصورت چهره به چهره به درددل مردم گوش دادند