برداشت سالانه ۶۰ تن عسل در شهرستان بدره

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره گفت: این شهرستان دارای ۸ هزار کلونی زنبور عسل است و سالانه ۶۰ تن عسل در این شهرستان برداشت ‌شود. فتاحی با اشاره به وجود بیش از ۸ هزار کلونی زنبور عسل و ۱۴۰ بهره بردار در شهرستان دره شهر افزود: رونق زنبورداری در این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره گفت: این شهرستان دارای ۸ هزار کلونی زنبور عسل است و سالانه ۶۰ تن عسل در این شهرستان برداشت ‌شود.

فتاحی با اشاره به وجود بیش از ۸ هزار کلونی زنبور عسل و ۱۴۰ بهره بردار در شهرستان دره شهر افزود: رونق زنبورداری در این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید عسل ،باعث اشتغال بسیاری از جوانان این منطقه شده است.

وی افزود: سالانه بیش از ۶۰ تن عسل به ارزش ۱۲۰میلیارد ریال در این شهرستان برداشت می شود.

فتاحی در ادامه اظهار کرد:بسیاری از زنبور داران برای تامین شکر و نبود تسهیلات جهت توسعه و ایجاد صنایع تبدیلی با مشکل مواجه هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره در پایان ادامه داد: وجود گونه‌های گیاهی مستعد برای زنبور داری در سطح مراتع شهرستان مانند آویشن باعث افزایش مرغوبیت و کیفیت بالای عسل تولیدی این شهرستان است.

جوانان زیادی در این شهرستان به شغل زنبورداری و تولید عسل روی آورده اند و از طریق امرار معاش می‌کنند، هرچند برای رونق بیشتر تولید عسل در منطقه حمایت مسئولان نیز نیاز است.

هم اکنون بیش از ۱۴۰ خانوار این شهرستان در حوزه زنبورداری فعالیت دارند.