برخورداری بیش از ۷ هزار کارآموز در آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در ایلام

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام از آموزش مهارت ۷ هزار و نود و یک نفر در حوزه‌های مختلف در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلامیان، حامد سلیمانی افزود: در نیمه نخست سال جاری تعداد کارآموزان رشته‌های مختلف هفت هزار و ۹۱ نفر بوده است که در مناطق مختلف شامل (آسیب دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، اتباع خارجی، فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانشجویان و دانش آموزان، زنان سرپرست خانوار، ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی، مناطق روستایی، سربازان وظیفه، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، عشایر، معتادین بهبود یافته و متقاضیان مهارت آموزی) از آموزش‌های مهارتی برخوردار شده اند.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی تعداد ۵۳ آموزشگاه آزاد جدید موفق به اخذ مجوز شده اند که با توجه به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیر داشته است و علت این امر نیز تسهیل در صدور مجوز و رفع موانع و مشکلات در راه صدور مجوز‌ها بوده است.

سلیمانی در خصوص آموزش‌های مهارتی در بخش غیر دولتی گفت: ۲ هزار و ۹۰۹ نفر دوره در قالب ۶۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در نیمه نخست سالجاری در بخش غیر دولتی ارائه شده است که نسبت به تعهد ایجاد شده تحقق صدرصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام با اشاره به فعالیت ۲۹۶ آموزشگاه آزاد غیر دولتی در سطح استان بیان کرد: از این تعداد آموزشگاه آزاد ۲۲۲ آموزشگاه زنانه، ۲۶ آموزشگاه مردانه و ۴۸ آموزشگاه دو منظوره فعالیت می‌کنند.

وی همچنین به تعداد شرکت کنندگان در آزمون سنجش مهارت در شش ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: تعداد ۶ هزار و ۴۴۴ نفر در آزمون‌های مختلف شرکت نموده که از این تعداد چهار هزار و۱۱۴ نفر در آزمون‌های آنلاین، هزار و ۷۹۹ نفر بصورت هماهنگ، ۷۱ نفر در قالب تفاهم نامه و ۴۶۰ نفر در صنعت ساختمان می‌باشند.