ان جی ال دهلران شکوفایی صنعتی استان را به دنبال دارد

حسن بهرام نیا در ادامه برنامه های سفر به شهرستان دهلران از طرح ان جی ال بازدید کرد. استاندار ایلام در نشست با مدیران و عوامل شرکت ان جی ال دهلران که با حضور علیزاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد با اشاره به این مهم […]

حسن بهرام نیا در ادامه برنامه های سفر به شهرستان دهلران از طرح ان جی ال بازدید کرد.

استاندار ایلام در نشست با مدیران و عوامل شرکت ان جی ال دهلران که با حضور علیزاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد با اشاره به این مهم که وی قبل از انتصاب بعنوان استاندار ایلام مجری طرح پارس شمالی بوده، اظهار داشت: برای بنده باعث افتخار است که امروز در میان تلاشگران عرصه صنعت که شبانه روز در جهت شکوفا شدن اقتصاد کشور اهتمام جدی دارند، حضور پیدا کرده ام.

وی در ادامه ظرفیت های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در استان و شهرستان دهلران را حائز اهمیت دانست و گفت: بایست از این ظرفیت ها به نفع توسعه و اشتغال استان به نحو مناسب استفاده کرد و یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم در استان نیز بر همین مبنا است.

دکتر بهرام نیا در ادامه گفت: در کنار فرصت های ایجاد شده در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی برای استان بایست مواظب بود آلایندگی حاصل از این کارخانجات باعث برهم زدن اکوسیستم منطقه نشود.

وی در ادامه گفت: در اینجا لازم است شرکت های بزرگ علاوه بر پرداختن به مسئولیت های اجتماعی خود، در بحث بکارگیری نیروی بومی، افتتاح حساب و گردش مالی حساب ها در استان، پرداخت مالیات در استان و … متعهد باشند.

استاندار ایلام در ادامه تاکید کرد: در این راستا همه پیمانکاران حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان ملزم شده اند که در استان گشایش حساب داشته باشند و این موضوع در دیدار با وزیر نفت نیز مطرح شده است.

دکتر بهرام نیا در پایان بر تسریع در اتمام طرح ان جی ال دهلران تاکید کرد و گفت: این طرح مهم علاوه بر اینکه خوراک مجتمع پتروشیمی دهلران را تامین می کند باعث شکوفایی اقتصادی و صنعتی استان می شود و اشتغالزایی پایدار در منطقه را نیز به همراه خواهد داشت.

طرح ان جی ال دهلران در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار برای جمع آوری و فرآوری گازهای همراه نفت و شیرین سازی آن و البته جلوگیری از آلودگی محیط زیست در دست احداث است.