انتشار تصاویر خصوصی توسط ناپدری

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان خبر داد. سرهنگ “علی جمالی” در این خصوص اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی و درج مطالب […]

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان خبر داد.

سرهنگ “علی جمالی” در این خصوص اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی و درج مطالب توهین آمیز در فضای مجازی توسط فرد یا افرادی نامعلوم موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان این پلیس با هماهنگی مقام قضایی و با استفاده از اقدامات فنی و تخصصی و استفاده از روش های خاص پلیسی متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد متهم ، ناپدری شاکی بوده و در برابر مدارک و مستندات موجود به جرم ارتکابی اقرار و انگیزه خود را ، هتک حیثیت به علت اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: با توجه به اینکه متهم به واسطه ارتباط خانوادگی با شاکی به اطلاعات و تصاویر خصوصی وی دسترسی داشته و از آن‌ها سوء استفاده کرده، از عموم مردم درخواست می کنیم در حفظ اطلاعات به خصوص تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود جدیت داشته باشند و آن‌ها را در دسترس افراد غیر قرار ندهند.

سرهنگ جمالی در پایان گفت: از همه هموطنان خواست در صورت مواجهه با موارد مشابه و یا سایر جرایم رایانه‌ای مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.