افزایش ۵۰ درصدی ثبت تخلفات صنفی در سامانه ۱۲۴ در ایلام 

افزایش ۵۰ درصدی ثبت تخلفات صنفی در سامانه ۱۲۴ در ایلام   معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: از ابتدای طرح سهمیه بندی بنزین تاکنون میزان گزارش های ثبت شده در سامانه ۱۲۴ این اداره کل ۵۰ درصد افزایش یافته است. عزت الله عبدخانی روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم […]

افزایش ۵۰ درصدی ثبت تخلفات صنفی در سامانه ۱۲۴ در ایلام

 

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: از ابتدای طرح سهمیه بندی بنزین تاکنون میزان گزارش های ثبت شده در سامانه ۱۲۴ این اداره کل ۵۰ درصد افزایش یافته است.

عزت الله عبدخانی روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: میزان شکایات ثبت شده در سامانه ۱۲۴ این سازمان از ابتدای اجرای سهمیه بندی بنزین افزایش یافته و از ۱۰ الی ۱۵ مورد به بیش از ۳۰ مورد رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که بیشتر این گزارش ها در زمینه افزایش قیمت کرایه آژانس ها، تاکسی های درون شهری، مسافربرهای شخصی و گرانی و میوه و تره بار و … بوده که اقدامات لازم برای بررسی و برخورد قانونی با تخلف های گزارش شده انجام گرفته است.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت ایلام اضافه کرد: بازرسان این اداره کل به همراه کارشناسان تعزیرات حکومتی، سایر دستگاه ها به صورت شبانه روزی در بازار حضور و به صورت مرتب مسائل را رصد می کنند و با کسانیکه از این فرصت قصد سوء استفاده و گران فروشی کنند، برخورد قانونی می شود.

عبدخانی بر نصب بنر، اطلاع رسانی و تشریح مزایای طرح سهمیه بندی بنزین از سوی همه دستگاه ها تاکید کرد و گفت: این سهمیه بندی به نفع عموم مردم است و باعث جلوگیری از اسراف و قاچاق بنزین شده و کمک معیشت نیز به خانوارها برخورد می شود.

وی به حضور مستمر بازرسان در بازار و استمرار بازرسی ها تا تثبیت قیمت ها تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم برخی از این شرایط سوء استفاده کنند.

حدود ۵۵ پرونده برای متخلفین در بازار توسط تعزیزات حکومتی در چند روز اخیر تشکیل شده و مطابق قانون به متخلفین برخورد می شود.

از روز جمعه که سهمیه بندی بنزین اعلام شد و سهمیه بسیاری از خودروها نیز اعلام شد اما برخی با سوء استفاده از این شرایط با گران فروشی و امتناع از فروش قصد افزایش قیمت دارند.