افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی

سرپرست پلیس فتا انتظامی استان ایلام با اشاره به افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی به کاربران هشدار داد توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند. سرهنگ علیرضا یعقوبی بیان کرد: هنگام دریافت پیامک‌های با عناوین؛ «ابلاغیه قضایی سامانه ثنا»، «جوایز اپراتور‌های تلفن همراه»، «طرح ملی مسکن» و «واریز سود سهام عدالت» و … با سرشماره شخصی از […]

سرپرست پلیس فتا انتظامی استان ایلام با اشاره به افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی به کاربران هشدار داد توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند.

سرهنگ علیرضا یعقوبی بیان کرد: هنگام دریافت پیامک‌های با عناوین؛ «ابلاغیه قضایی سامانه ثنا»، «جوایز اپراتور‌های تلفن همراه»، «طرح ملی مسکن» و «واریز سود سهام عدالت» و … با سرشماره شخصی از کلیک کردن بر روی لینک‌های داخل پیام و واریز وجه خودداری کنید چرا که با کلیک بر روی آن به درگاه‌های پرداخت جعلی هدایت شده و حساب بانکی شما خالی می‌شود.
وی با توصیه به کاربران افزود: هنگام خرید کالا از سایت‌های اینترنتی (دیوار، شیپور و …) از پرداخت بیعانه جدا خودداری کنید و هرگونه پرداخت وجه به بعد از رویت کالا موکول شود چراکه اکثر کلاهبرداری‌ها تحت این عنوان صورت می‌گیرد.
این مقام انتظامی کلاهبرداران تحت عنوان برنامه رادیویی و تلویزیونی را یکی دیگر از رایج‌ترین شیوه‌های مختلف کلاهبرداری دانست و تصریح کرد:دراین نوع کلاهبرداری با شهروندان تماس گرفته و به بهانه‌ای برنده شدن و واریز وجه جایزه، شهروندان را به دستگاه عابر بانک هدایت کرده و با این ترفند حساب‌های آنان را خالی می‌کنند.
وی ادامه داد: توصیه پلیس این است همشهریان عزیز سامانه پیامکی متصل به حساب بانکی خود را حتما فعال کنید تا از برداشت یا واریز موجودی حساب خود با خبر شده و نیاز به رفتن پای دستگاه عابر بانک نباشد.