افزایش بودجه ایلام نسبت به متوسط کشوری در سال ۹۹/ تاکید بر صرفه جویی در دستگاه های اجرایی/ لزوم اجرای بودجه ریزی عملیاتی مبتنی بر عملکرد در استان

?به گزارش ایلامیان و به نقل از  روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام، نشست تخصصی ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی با حضور قیصوری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ایلام، قدرت فیض اللهی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، در سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام برگزار گردید.   […]

?به گزارش ایلامیان و به نقل از  روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام، نشست تخصصی ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی با حضور قیصوری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ایلام، قدرت فیض اللهی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، در سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام برگزار گردید.

 

?️قدرت فیض اللهی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام در این نشست با اشاره به شرایط خاص سال جاری و کمبود اعتبارات گفت : بخشی از منابع به دلایلی امکان وصول آنها وجود ندارد،لذا ضرورت مدیریت هزینه ها در این برهه، بیش از پیش احساس می گردد و به همین دلیل از همکاران ذیحساب درخواست می‌‌شود پرداخت های اجتناب ناپذیر دستگاه‌های اجرایی را چون همیشه در اولویت قرار داده و تمام سعی شان بر پرداخت حقوق و مزایای کارکنان باشد و مبالغ دیگر نیز باتوجه به برآورد ذیحسابان پرداخت گردد.

?️فیض اللهی با اشاره به تلاش مجموعه مسئولین استان جهت وصول درآمدهای دولت افزود :وصول درآمدها در سال ۹۸ به لطف خدا در مجموع خوب بوده و تمام دستگاه هایی که تکلیف درآمدی دارند، وضعیت وصول درآمدی خوبی دارند.

?️وی ادامه داد : امسال از جمله سالهایی است که نیروی انتظامی، از لحاظ درآمدی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است و همچنین درآمدهای مالیاتی نیز از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده اند.

?️وی افزود :با توجه به شرایط و وضعیت اعتباری سال جاری از ذیحسابان انتظار می رود، ضمن اعمال مدیریت هزینه و صرفه جویی در هزینه ها پرداخت‌های اجتناب ناپذیر را در اولویت قرار دهند و بطور جدی پیگیر وصول درآمدهای استانی باشند.

?قیصوری رئیس سازمان برنامه بودجه استان ایلام گفت :باتوجه به مقطع کنونی و فشار بسیار زیادی که روی دستگاه‌های اجرایی و بصورت ویژه ذیحسابان متحمل می‌شوند و همین طور ذیق منابع بودجه‌ای که وجود دارد، اهمیت نظارت و کار ذیحسابان در مقطع کنونی بیشتر شده و با توجه به این مسائل،انتطار می رود بحث صرفه جویی جدی تر گرفته شود و به نحوی از منابع استفاده گردد تا بتوانیم ضروریات اجتناب ناپذیر را انجام دهیم، تا مشکل خاصی با توجه به حساسیت سال جاری نداشته باشیم و مشکلات پیش رو را مدیریت نماییم.

?️قیصوری در ادامه گفت: وظیفه ذیحسابان بسیار سنگین و حتی از مدیر دستگاه‌ها نیز سنگین‌تر خواهد بود و بایستی از یک سری هزینه‌های غیر ضروری که در برخی دستگاه‌ها انجام می گیرد جلوگیری به عمل آید.

?️ قیصوری گفت :انتظار ما از ذیحسابان دستگاههای اجرایی این است که کمک بیشتری به استان جهت وصول درآمدها داشته باشد باشند، چون درآمد مصوب استان، نسبت به استان‌های دیگر، به نسبت جمعیت و ناخالصی داخلی و غیره بسیار کم است.

?️ قیصوری از تلاش‌های سازمان برنامه و بودجه در مرکز برای ملی شدن منابع هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت : بودجه محیط زیست استان در سال آینده ملی خواهد شد و اکثر مشکلات آن نیز مرتفع خواهد شد و درخواست سازمان برنامه و بودجه از مرکز این بوده و هست که همه دستگاه‌ها ملی شده تا مشکلات موجود در دستگاه های اجرایی استانی مرتفع گردد.

?وی همچنین به بحث بودجه ریزی عملیاتی که در استان متولیان آن سازمان برنامه و بودجه و اداره کل امور اقتصادی و دارایی هستند اشاره کرد و گفت: یقینا اجرای بودجه ریزی عملیاتی در استان با مشکل مواجه خواهد شد و این بودجه ریزی علاوه بر مشکلات، مزایای بسیاری را نیز به همراه خواهد داشت، اما اگر اراده‌ای باشد انشاالله اجرایی خواهد شد.

?️قیصوری در ادامه به لطف خداوند درحق استان ایلام و اختصاص ردیف اربعین در چند سال گذشته اشاره کرد که بخشی از اعتبارات تملک ایلام و زیرساخت‌های ایلام را به آن اختصاص داده شده اشاره کرد و افزود : برای سال آینده،۸۲میلیارد این ردیف پایدار شده که ردیف خوبی است و انشاالله بتوانیم کمکهای بیشتری نیزجذب نماییم.

?وی همچنین با اشاره به بودجه سال ۹۸ گفت : باپیگیری‌های انجام شده،رشد بودجه هزینه ای ایلام ۲۱/۵ درصد برای سال آینده بوده که نسبت به رشد متوسط کشور تا چند درصد نیز بالاتر است.در اعتبارات تملک هم رشد اعتبارات به خصوص در ملی و ملی _ استانی شده هاو پروژه های کلان،رقم های خوبی دیده شده و ۳۰درصد افزایش داشته ایم، که با توجه به بودجه عمومی، منابع محدود و کمتر از۸درصد رشد داشته و پروژه‌های بزرگی از جمله آزادراه پل زال به چیلات که پروژه خوبی برای بین المللی شدن ایلام است و پروژه‌های عمده از جمله در بخش حمل و نقل و حوزه آب و خاک داده شده که امیدواریم نمایندگان مجلس با رایزنی این بودجه را تثبیت و یا در جهت افزایش این بودجه گام‌های موثر را بردارند.