اختصاص دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی ایثارگران ایلام

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از اختصاص دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سال جاری برای اشتغالزایی ایثارگران استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلامیان، جمال اسدی با اشاره به اینکه سال گذشته اعتبار اشتغال‌زایی ایثارگران این استان ۴۵۰ میلیارد ریال بود،گفت: امسال و به همت دولت سیزدهم این مبلغ به دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با ذکر اینکه این اعتبار، ویژه مشاغل خوداشتغال و خانگی هستند، افزود: اعتبار این تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ و از اواخر آذر ماه سال جاری پرداخت آنها به متقاضیان واجد شرایط آغاز خواهد شد.

اسدی اضافه کرد:این تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد با سرانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده و برای مشاغل کارگاهی تا سقف سه میلیارد ریال قابل افزایش خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر و افراد تحت تکفل آنها اشاره کرد و گفت: از مجموع دو هزار و ۱۸۰ فرد مشمول واجد شرایط تبدیل وضعیت تا کنون تبدیل وضعیت دو هزار و ۶۰ نفر انجام و احکام آنها صادر و یا در دست صدور بوده و مابقی نیز مربوط به شرکت‌های پتروشیمی و وابسته به وزارت نفت هستند که در این زمینه رایزنی لازم انجام و اقدام‌های لازم در پتروشیمی در حال انجام بوده و شرکت نفت نیز در حال پیگیری و رفع مشکل هستند.

وی همچنین به ورود پیکر‌های پاک ۵۷ شهید دوران دفاع مقدس به استان اواخر هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این شهدای گلگون کفن ۶ دی ماه همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) در ایلام تشییع خواهند شد.

اسدی بیان کرد: شماری از این شهدا در این استان خاکسپاری و مابقی این پیکر‌های مطهر به معراج شهدای تهران منتقل خواهند شد.