آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی!! 

هر چه آفتابه و لگن (اتوبوس) داخل استان بوده، همگی در مهران مستقر شده اند و شام و ناهار مردم (اتوبوس) استان نیز هیچی!!

 

 

✍🏻مریم چراغیان _پایگاه خبری ایلامیان

 

شاید ضرب المثل معروف آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی، به گوشتان خورده باشد. این مَثَل، در کنایه به افرادی گفته می شود که در جور کردن مقدمات کاری افراط می کنند، امّا خودِ کار را به درستی انجام نمی دهند.

 

یا افرادی که نیازهای اولیه زندگیشان لنگ است ولی درگیر تجملات و ظواهر هستند!

 

این صحبت ها، مقدمه ای بود برای صحبت راجع به اوضاع و احوالات این روزهای استان.

 

مسئولان استان، این روزها به علت نزدیک شدن اربعین،به تکاپو افتاده اند که جاده های مسیر مهران را هر چه سریعتر برای خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع)  بهبود ببخشند.

 

جاده ها و تونل هایی که سال گذشته در روزهای نزدیک به اربعین افتتاح شده بودند و مجدداً پس از پایان یافتن کنگره اربعین، برای بهسازی و ترمیم مجدد مسدود شدند و گویا باید بزودی منتظر افتتاحیه دوباره آنها باشیم!

 

تمام تمرکز استان، این روزها فقط متوجه مهران است و مردم ایلام و دیگر شهرستان ها نیز به وادی فراموشی سپرده شده اند.

 

هر چه آفتابه و لگن (اتوبوس) داخل استان بوده، همگی در مهران مستقر شده اند و شام و ناهار مردم (اتوبوس) استان نیز هیچی!!

 

مردم مرکز استان ،مدتهاست برای تهیه بلیط رفت و یا برگشت به تهران، با مشکل مواجهند و این در حالیست که اتوبوس اتوبوس، از مهران مسافر تردد میکند.

 

کاش نمایندگان مجلس، در این سال آخر نمایندگی خود، برای خودنمایی هم که شده، دو یا سه پرواز دیگر در ایلام مستقر کنند و یا چند اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی استان اضافه کنند.

 

مطمئن باشند اگر این امر صورت پذیرد و این مشکل از دوش مردم برداشته شود، ایلامیان اگر در دوره ی بعدی  انتخابات به آنها رای هم ندهند، لااقل دعاگوی آنها خواهند بود.

 

برای استانی که بواسطه ی مرز بین المللی بودنش، قرار است بزودی و دوباره سرتیتر اخبار ملی شود، نبود بلیط اتوبوس و هواپیما در روزهای عادی، که هنوز تا برگزاری کنگره اربعین روزهای زیادی فاصله دارد، زیبنده نیست.

 

کاش همان خدمت رسانی که در مرز مهران به هموطنان می شود، در خود ایلام نیز به هم استانی ها ارائه شود.